10 חודשי מאסר לבעל חברה שהורשע בעבירות מס

בעלי חברת השיפוצים "פאר בנייני דרים 2010" נידון למאסר ולקנס של 100 אלף שקלים לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בקיזוז חשבוניות בהיקף של 1.45 מיליון שקל
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

בית משפט השלום ברמלה גזר על סלימאן אבו קטיפאן, הבעלים של חברת "פאר בנייני דרים 2010 בע"מ", עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 100 אלף שקלים.

אבו קטיפאן הורשע במסגרת עסקת טיעון בקיזוז של 29 חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-1.45 מיליון שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון, השיב אבו קטיפאן לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו.

מכתב האישום שהוגש נגד אבו קטיפאן עולה כי בשנת 2014, בהיותו בעלים ומנהל של חברה שעסקה בתחום השיפוצים, קיזז 29 חשבוניות מס על שם חברה אחרת.

במסגרת הסדר הטיעון הודה הנאשם כי הוא לא ביצע או התכוון לבצע את העסקאות המתוארות בחשבוניות אלו וכי קיזז אותן על מנת להפחית את חבות המס של החברה בבעלותו.

הסכום הכולל שנקוב בחשבוניות הללו מסתכם בכ-9.5 מיליון שקלים והמע"מ הנובע מהן מסתכם בכ-1.45 מיליון שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי המדינה תעתור לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל, בעוד שההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. בעת מתן גזר הדין שקל בית המשפט את הודאת הנאשם, את העובדה שהשיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, היעדר עבר פלילי, גילו הצעיר של הנאשם בעת ביצוע העבירות, חלוף הזמן ונסיבותיו האישיות.

מנגד, העמיד בית המשפט לחובת הנאשם את צמצום אחריותו כפי שעלה מטיעוני ההגנה, וכן חזר על ההלכה לפיה לעיתוי הסרת המחדל יש השלכה בפני עצמה לקביעת מידת ההקלה בעונש, ובענייננו הוסר המחדל רק במסגרת הסדר הטיעון, כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום.

עוד בחדשות: האחים שנאשמו כי "יצאו לקניות" בבית המלון

4 אחים מנתניה (3 בנים ובת), מצאו שיטה קלה למלא את המזווה בביתם, כאשר היו נוהגים להגיע לבית מלון בנתניה ולגנוב משם אוכל באלפי שקלים וכן לפרוץ לחדרים ולגנוב רכוש וכסף.

אחד האחים האשים את המדינה במצבו וציין כי "הגיע לכדי ייאוש" ועל כן הוא נאלץ לגנוב, אך לא ידע להסביר מדוע גנב גם אופניים חשמליים מדירה וכן רכוש וכסף מחדרי המלון.

כתב האישום, מייחס להם 9 אישומים ובהם עבירות של התפרצות למקום מגורים בצוותא, גניבה בצוותא ועוד.

ארבעת הנאשמים נהגו להיכנס למלונות ולגנוב מוצרי מזון רבים ומגוונים בשווי של עשרות אלפי שקלים.

בנוסף התפרצו לחדרים במלון אשר שמשו למגורים של תיירים וגנבו רכוש רב וכסף מזומן ישראלי וזר.

כמו כן, התפרצו הנאשמים יחד עם אחיהם הקטין לדירת מגורים, בשעת ליל, עת ישנו בה דיירי הבית אותה עת, וגנבו מתוכה 2 זוגות אופניים חשמליים ורכוש נוסף.

כאשר נעצרו האחים, לאחר שזוהו בסרטונים על ידי שוטרים להם היכרות מוקדמת איתם, הודה אחד האחים שעברו כולל 7 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, אלימות ועבירות מין, כי גנבו אוכל מהמלונות, אך לא בכמויות או בשווי המיוחסים להם ומסר כי עשו זאת במכוון ו"בריש גלי" לצורך הצהרה כי "הגיעו לכדי ייאוש" ועל מנת "שהמדינה תיווכח לדעת לאיזה מצב הגיעו".


עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות