הנאשם בתקיפה שוחרר כדי שיוכל להתפלל

תושב ת"א עומד לדין על תקיפת אדם בגלל ויכוח על תור בסופר. ביהמ"ש השלום בעיר החליט להתחשב בו ולהקל את תנאי מעצר הבית שלו כך שיוכל להמשיך בשגרת חייו
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

מדי יום אנחנו נחשפים לקטטות שמסתיימות בפציעות קשות ולמעשה האלימות בחברה הישראלית הולכת וגואה.

לאחרונה הוגש נגד תושב תל אביב כתב אישום בעקבות תקיפה של אדם בשל ויכוח על תור בסופר.

על פי האישום, הנאשם היכה את האיש ולאחר מכן רדף אחריו החוצה והמשיך להכות אותו בברוטאליות עד ששבר לו את האגן.

מאז המקרה מאושפז הקורבן בבית החולים, הנאשם נעצר, הועמד לדין ונשלח בהמשך למעצר בית.

כעת מתברר כי בית משפט השלום בתל אביב, החליט להקל על מעצר הבית שלו ולאפשר לו לצאת לעבודה מאחר והוא היה בגילופין וצריכת האלכוהול הייתה חד פעמית וגם בערר שהוגש בית המשפט המחוזי קבע שהערר לא היה מופרך אולם יש למקרה נסיבות כלליות יותר.

על פי כתב האישום שהגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב, נגד תושב תל אביב, בן 50, אדם בסופר העיר לו מדוע הוא מאפשר לאישה לעקוף אותו בתור, הוא היכה אותו בחנות ולאחר מכן אף רץ אחריו והיכה אותו גם ברחוב – וזה אושפז לשבועיים כאשר כתוצאה מהתקיפה נשבר לו האגן.

הסנגוריות שלו ביקשו השבוע מבית המשפט לשחרר את הנאשם במעשה, על מנת שיוכל לחזור לעבודתו לטענתן הנאשם אמר שבאופן חריג בנסיבות חברתיות הוא צרך אלכוהול, משהו שלא מוכר לו.

הוא צורך כדורים ללב והן שלחו לבדיקה לרופא מומחה את השילוב של תופעות הלוואי בין צריכת האלכוהול לנטילת אותם כדורים, עדיין אין תשובות אולם יש השפעה מסוימת וכנראה משהו שגרם לו לצאת רגרסיה מיותרת ולאחר המקרה הוא שיתף פעולה במשטרה, לקח אחריות והביע חרטה.

אירוע נקודתי?

נציג יחידת התביעות שסרב לבקשה ציין בין היתר כי לא מדובר באירוע שהוא אירוע נקודתי ביחס למשהו שקרה באותו רגע.

מדובר באירוע שבתוך הסופר בערך כדקה שלמה שהנוכחים מפרידים והנאשם מחכה מחוץ לסופר עד שהמתלונן יוצא, הוא רודף אחריו בריצה, מפיל אותו, חובט בו קשות כשהוא מוטל על הרצפה והתוצאות הטרגיות של המקרה הזה אנו יודעים מכתב האישום.

השופט אור ממון, קיבל לבסוף את בקשת הסנגוריות, אפשר לו לצאת לעבודתו ואף להתפלל בבית הכנסת וציין כי מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי.

"האירוע עצמו אכן אינו פשוט ומלמד על מסוכנות. אציין שמעדות המשיב במשטרה עולה כי מדובר בצריכת אלכוהול חד פעמית שככל הנראה הצטברה לכדורים אותם נוטל המשיב והובילה למעשה".

המשטרה לא ויתרה והגישה ערר על ההחלטה ושופט בית המשפט המחוזי, אברהם הימן, דחה את הערר אולם ציין כי אכן מדובר במקרה חד-פעמי שאינו מעיד על אופיו של הנאשם, אך הוסיף בהחלטתו: "בשולי החלטה זו מצאתי להעיר כי בדברים אלה אין להצביע על כך שהערר שלפניי מופרך. הערר איננו מופרך אם מתעלמים מנסיבותיו הכלליות של האירוע ומתמקדים במעשה האלימות החמור המיוחס למשיב. אך כאמור מצאתי להתייחס, כפי שעשה בית משפט קמא, לנסיבות כלליות יותר".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם הימן


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות