בגלל ציוץ: כנרת בראשי תפצה את היועמ"ש של קריים מניסטר

ביהמ"ש קיבל את תביעת לשון הרע שהגיש נדב גלאון נגד עורכת הדין שכתבה עליו כי הוא "נהנה ממשכורת ע"ח משלם המסים דרך אמא שלו". היא תשלם לו 37 אלף שקל
נעמה כהן |
עו"ד כנרת בראשי

כנרת בראשי תשלם ליועץ התקשורת של קריים מיניסטר נדב גלאון, 37 אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד והוצאות, לאחר שגלאון תבע אותה בגין לשון הרע בשל ציוץ שפרסמה נגדו בטוויטר לפיו גלאון נהנה ממשכורת על חשבון משלם המיסים דרך אמא שלו. השופטת דורית קוברסקי, דחתה בפסק הדין, את טענת בראשי שמדובר ב"זוטי דברים" במובן זה שמדובר בפגיעה ב״דמות ציבורית״ שאיננה מזערית וחשיפת הציבור אליה איננה נמוכה.

על פי התביעה, בראשי צייצה בטוויטר "כולכם ידעתם שהבן של זהבה גלאון הוא דובר קריים מיניסטר ושתקתם? או שגיליתם את זה עכשיו". גלאון בתגובה שיתף את הציוץ וכתב "אוי כינרת שלי… שוב יצאת פיתה. שוב "סקופ" כמו עם התואר השני שאין לך, כמו בהתקפלות המפוארת מול גונן בן יצחק. גילוי נאות ניתן מזמן כינרת. את בדיליי. מה יהיה כינרת? מה יהיה" הציוץ "זכה" ל-794 לייקים, 20 שיתופים ו 39 תגובות, בין היתר תגובות ארסיות כמו "מדהים איזה אוסף שרלטנים התאסף על ערימת הזבל הביביסטית העמד אותה במקומה למען כולנו", "מכוערת מבפנים ומבחוץ לא קל לחיות עם זה", "כתוב במקורותינו המתייחס לכינרת יוצאת פיתה בכל מצב. די להתייחס לדבר הזה. התייחסות אליה גורמת לשם שלה להופיע לי על המסך אחרי שחסמתי את הזוהמה".

זהבה גלאון. בראשי תפצה את בנה. צילום: פלאש 90

בהמשך לשרשור התגובות על הציוץ של בראשי עומרי לביא, אחד הצייצנים, כתב "שנייה הוא גר בבית של אמא שלו על חשבון המדינה, מפיץ שנאה ותיאוריות קונספירציה דביליות באינטרנט ושולח מפגינים לבזות משפחות שכולות או שאולי אני מתבלבל עם מישהו אחר". על תגובת עומרי ענתה בראשי "אז כך שנים הוא נהנה ממשכורת על חשבון משלם המיסים דרך אמא שלו. כן הוא שולח אנשים לבוז למשפחה שכולה, משפחת נתניהו". מגיב אחר כתב "די נו, נהנה ממשכורת על חשבון משלם המיסים באמצעות אמא שלו? ברצינות?" ועל כך בראשי השיבה "כן, שהיא לוקחת אותו לנהל את הקמפיין של מרץ משלם המיסים משלם על זה".

"ביזתה את שמי"

לשיטת גלאון בראשי פגעה בשמו הטוב כאשר צייצה שהוא שולח מפגינים לבזות משפחה שכולה, וכאשר צייצה שגלאון קיבל עבודה בקמפיין של מרץ, שתמורתה שולמה מכספי ציבור – משלם המיסים. מדובר לדבריו היה בטענות חסרות בסיס עובדתי, שמטרתן העיקרית היא פגיעה בעבודתו כיועץ ודובר קריים מיניסטר. התנהלות בראשי פגעה בשמו הטוב לפי חוק איסור לשון הרע ולטענתו הוא פנה לבראשי ונתן לה הזדמנות לחזור בה מדברי ההכפשה, אך היא סירבה להתנצל.

מנגד בראשי טענה שמדובר בתביעת "אינסטנט" במשקל נוצה, שהוגשה בגין "זוטי דברים". מדובר גם בתביעת השתקה בכסות של התנגחות פוליטית, שמטרתה היחידה היא פגיעה בחופש הביטוי. לגוף העניין בראשי ציינה את ציוצו המכפיש של גלאון כלפיה אשר "זכה" ל 794 לייקים, 20 שיתופים ו 39 תגובות ארסיות ועמדה על האמת בדבריה כאשר צייצה שגלאון "שולח אנשים" לבוז למשפחה שכולה, ואף נהנה ממשכורת משלם המיסים כאשר לקח חלק בייעוץ אסטרטגי בבחירות של מפלגת מרץ. חזקה על גלאון, אזרח שומר חוק שנלחם כנגד שחיתות, לדעת שאסור לו להתנדב בתחום עיסוקו.

השופטת קוברסקי ציינה בפסק הדין כי בכל הנוגע לציוצה של בראשי שגלאון שולח מפגינים לבזות משפחה שכולה, מדובר בפרשנות אישית שלה להתנהלות גלאון ואין בדברים משום לשון הרע. פני הדברים שונים ביחס לפרסום השני לפיו גלאון נהנה ממשכורת על חשבון משלם המיסים דרך אמא שלו. במקרה זה מיוחס לגלאון גניבה ודברים אלה מכפישים אותו. "גלאון נחקר ארוכות בעניין זה וחזר על גרסתו ש"כבן של אמא שלו" פעל בהתנדבות ובמקביל עבד במקום אחר. אימו זהבה גלאון תמכה בגרסתו ואף היא העידה שמאז היותו קטן ייעץ לה בהתנדבות ובאות העת למרץ היו מנהלי קמפיין. מנגד בראשי לא צירפה ולו בדל של ראייה ממנה ניתן להסיק ששכרו של גלאון שולם על חשבון משלם המיסים ועל כן אני דוחה את הגנתה", כתבה השופטת בפסק הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת דורית קוברסקי


עו"ד מוטי גרוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות