אישום: מכר 4 אקדחים לסוכן משטרתי תמורת 154 אלף שקלים

תושב ערבונה נאשם כי היה מעורב בעסקה למכירת אקדחים ומחסניות לסוכן סמוי בת"א . המדינה מבקשת להותירו במעצר, בין היתר בשל העניין שהביע בפיגועים בישראל
דניאל בן חמו |
אקדח, ארכיון.

תוהים כיצד שם את ידו המחבל מרחוב דיזנגוף מתל אביב על כלי נשק? מסתבר שזה לא כל כך מסובך. מכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד המאם תורכמאן, בן 22 תושב הכפר ערבונה שסמוך לג'נין, עולה כי מדובר בדבר שבשגרה.

תורכמאן, כך לפי כתב האישום שהוגש נגדו, היה מעורב בעסקה למכירת נשקים שנערכה בתל אביב, שם מכרו למרבה המבל לסוכן משטרתי 4 אקדחים תמורת כ-150 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס לתורכמאן עבירות של סחר או עסקה אחרת ונשיאת נשק בלא רשות כדין. במקביל לכתב האישום מבקשת המדינה להותיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים נגדו, הן על רקע מסוכנותו והעיסוק האובססיבי שלו בכלי נשק והן בשל העניין שהביע ב"מפגעים שביצעו פיגועים בישראל".

מכתב האישום עולה כי העסקה המדוברת נערכה בין סוכן סמוי של משטרת ישראל לאדם אחר, אשר בינו לבין תורכמאן היכרות מוקדמת וכן כי לתורכמאן הייתה גישה לכלי נשק.

האדם האחר הציע לסוכן לרכוש ממנו כלי נשק שונים, תוך שהוא שולח תמונות של כלי הנשק המוצעים באמצעות יישומון הוואטסאפ ומסכם עם הסוכן כי ימכור לו ארבעה אקדחים תמורת 38 אלף שקלים לכל אקדח. כמו כן, סיכמו ביניהם השניים כי העסקה תבוצע בתל אביב וכי עבור המשלוח יקבל האדם האחר 2,000 שקלים. לקראת מועד ביצוע העסקה תורכמאן נשא את האקדחים ומסר אותם לידי האדם האחר.

"מכת מדינה"

במועד העסקה ובהתאם לסיכום ביניהם נפגשו האדם האחר והסוכן ברחוב הצפירה בתל אביב, כאשר האדם האחר מסר לסוכן שני אקדחים מסוג גלוק 19 כולל מחסניות, אקדח מסוג DDG כולל מחסנית ואקדח מסוג XDZ-9 כולל מחסנית. בתמורה לאקדחים ולמשלוח שילם הסוכן לאדם האחר 154 אלף שקלים.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של תורכמאן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט ציינו נציגי הפרקליטות כי "עבירות נשק הפכו למכת מדינה והינן גורם המאפשר ביצוען של עבירות אלימות נוספות וחמורות המביאות לנזקים קשים בגוף וברכוש ולאובדן חיי אדם".

לדברי נציגי הפרקליטות, מסוכנותו הספציפית של הנאשם ביחס לעבירות הנשק "נלמדת מסרטונים ותמונות שנתפסו בטלפון שלו, מהן עולה עיסוק אובססיבי שלו בכלי נשק וענין במפגעים שביצעו פיגועים בישראל".


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות