עבודות שירות לבן 73 שהורשע בתקיפת אשתו

ביהמ"ש גזר עונש מקל על הנאשם שגרם לפציעתה של האישה בתקווה כי השיקום בעניינו יצלח. השופטת: "הציפייה כי ישנה תפיסות עולם היא מרחיקת לכת"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

תושב רמלה בן 73 שהורשע בתקיפת בת זוגו נידון ל-8 חודשי עבודות שירות וכן הוא יתחייב בסך של 5,000 שקלים, להימנע מעבירות אלימות ואיומים, כלפי בת הזוג וזאת למשך שנתיים מיום גזר הדין, למרות שלא עבר כל תוכנית טיפולית. "הציפייה כי כיום ישתלב הנאשם בתכנית טיפולית וישנה תפיסות עולם, היא מרחיקת לכת", כתב בית המשפט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, כאשר אשתו של הנאשם שבה מעבודתה, התפתח וויכוח בינה ובין בן זוגה עת טען כלפיה שאינה נמצאת בבית, אינה מכבסת עבורו ואינה מכינה לו אוכל. היא השיבה לו כי אינה מעוניינת לעשות כן ואז היכה אותה באגרוף בכתף ימין והיא מעדה ונפלה על יד שמאל. כתוצאה מכך, נגרמה לה חבלה חמורה. במקרה אחר, התגלע ויכוח בין בני הזוג, לאחר שהנאשם דרש מהמתלוננת להפסיק לפגוש את חברתה. הוא איים עליה ואמר: "אני אזמין ערבים שירביצו לך ולס' ויעשו אתכן נכות. אתן תראו מה אני אעשה". בגין מעשיו הוא הורשע בתקיפה ואיומים.

קשה לשנות הרגלים

ב"כ התביעה טענה כי עקב התסקיר הבעייתי, כי מדובר בנאשם שמאיים על בת זוגו ונוהג באלימות כשאינה נשמעת לו ונכנעת לדרישותיו. עוד הפנתה לכך שהאיומים נאמרו כלפי המתלוננת לאחר שהנאשם שוחרר ממעצרו בגין עבירת האלימות שבאישום הראשון, והוא לא נרתע וגרם לה חבלה חמורה. נטען כי הנאשם מאיים על המתלוננת ואף מיישם את איומיו ובכך משנה חומרה. בעניין מצבו הרפואי של הנאשם נטען כי הגם שאינו בריא, לא מנע ממנו מצבו לתקוף באלימות את המתלוננת, ואין הצדקה להתכחשותו למעשיו. נוכח מסוכנותו ולאחר שקילת הנסיבות המיוחדות, עתרה התביעה להטלת 12 חודשי מאסר בפועל.

השופטת רבקה גלט ציינה בגזר הדין כי בהתאם לכללי הבניית הענישה, מצווה בית המשפט לתת משקל לנזק שנגרם כתוצאה מן האירוע, ובענייננו הנזק כתוצאה מן האירוע באישום הראשון הוא משמעותי ביותר, שכן נגרם למתלוננת שבר בשורש כף ידה אולם השבר לא נגרם למתלוננת כתוצאה מתקיפה אכזרית אלא באירוע קצרצר, שבו הנאשם היכה את המתלוננת מכה יחידה בכתפה. "כאמור, אין לנאשם כל עבר פלילי. לעניין זה משמעות רבה, שכן עולה כי למרות הבעייתיות הרבה בתפיסותיו, לא הסתבך באלימות כלפי המתלוננת על פני 40 שנות חייהם המשותפים, ויש לזכור כי כיום הנאשם כבן 73 שנים", כתבה השופטת גלט.

עוד הוסיפה: "אני מתקשה לזקוף לחובת הנאשם את אי התגייסותו לתכנית טיפולית, בשים לב לכך שמדובר באדם מבוגר ביותר, אשר עלה ארצה בבגרותו, כשכבר מוטבעים אצלו דפוסים תרבותיים מסורתיים ופטריאכליים, המכשילים את הגמישות המחשבתית הנדרשת לצורך טיפול".

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה גלט

________________________________________

עו"ד דורי שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות