בגלל ויכוח על המלחמה באוקראינה – היכה את חברו

ריב בין חברים, עולים מאוקראינה, הפך לקטטה אלימה על רקע הקרבות במדינת האם, ולפציעתו של אחד מהם. התוקף נידון לחודשיים עבודות שירות
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המלחמה באוקראינה הוציאה הרבה אמוציות בין העולים מחבר העמים לבין העולים מאוקראינה, ויכוח שכזה בין מספר חברים, הוביל לתקיפתו ופציעתו של אחד מהם על ידי חבר אחר שבימים האחרונים נגזרו עליו חודשיים עבודות שירות ופיצוי למתלונן בסך 5,000 שקלים.

על פי כתב האישום בו הודה הנאשם, לפני קצת פחות משנה עם תחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, בשעות הערב המאוחרות פגש הנאשם את המתלונן וחבריו, עמם לא הייתה לו היכרות. החבורה שתתה משקאות אלכוהוליים ולאחר שהתפתח ויכוח על רקע פוליטי עזב הנאשם את המקום ושב כעבור כחצי שעה. במעמד זה תקף הנאשם את חברו בכך שהיכה בראשו באמצעות חפץ כתוצאה מכך התכופף המתלונן ואחז את ראשו באמצעות ידיו, אך הנאשם המשיך להכותו בראשו ובגבו באמצעות החפץ תוך שהוא מקלל וצועק. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם למתלונן חתך במצח וכן משקפיו נשברו.

הנאשם הודה לאחר שהוצא לו הסדר טיעון, במסגרתו הודה הוא בכתב אישום מתוקן והוסכם בין הצדדים כי התביעה תעתור לעונש מאסר למשך שמונה חודשים, שיכול וירוצה בדרך של עבודות שירות וענישה נלווית לרבות פיצוי. הנאשם בדברו האחרון ביקש להתנצל בפני המתלונן והביע חרטה על מעשיו. כן ציין שמאז המקרה מצבו הנפשי התדרדר.

הצורך בהרתעה

השופט יוסף טורס שהחליט להסתפק בחודשיים עבודות שירות ציין בגזר הדין בין השאר כי הנאשם טען כי לאירוע קדמו התגרות וקללות שהופנו אליו, אך הדבר לא צוין בכתב האישום כך שלא ניתן לקבוע שטענה זו הוכחה כנדרש.

"לאור כך שצוין בכתב האישום שלאירוע קדם ויכוח על רקע פוליטי", כתב השופט בגזר הדין, "נראה שניתן להניח שאף הנאשם נאלץ לשמוע דברים שלא היו לרוחו. האירוע לא היה ספונטני אלא הנאשם שב לביתו וחזר שנית למקום כשהוא מצויד בחפץ ששימש להכאת המתלונן".

עוד הוסיף השופט בגזר הדין: "לדעתי, על רקע חומרת האירוע (הסיבה, הנסיבות והנזק) והצורך בהרתעה בעת הזו, מתחייבת ענישה הכוללת מאסר, כאשר ההקלה לה יזכה הנאשם בשל נתוניו כאמור לעיל, היא שהעונש יהיה לתקופה קצרה וכי יתאפשר לו לשאת בו בעבודות שירות".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות