מנהל הסופר היכה לקוח קשיש, מה העונש שקיבל?

ביהמ"ש הקל בעונשו של העובד, שהורשע בתקיפת הלקוח שהתלונן על טיב השירות וגם במקרה אלימות נוסף שהתרחש בעקבות ויכוח בכביש: "מאסר יפגע בפרנסתו"
אייל חן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

זה לא סופר, זה מכות. שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, הסתפק רק ב-350 שעות לתועלת הציבור, בעניינו של מנהל סניף רשת מרכולים, בן 50, שהורשע בשלושה כתבי אישום שצורפו של הכאת עובד, לקוח קשיש שהתלונן על השירות במרכול וכן בהשלכת בקבוק מים במהלך ריב בכביש ולאחר מכן אף פגע במתלונן בעת שנסע לאחור. "הטלת מאסר בעבודות שירות", כתב השופט בגזר הדין, "יוביל לקיפוח פרנסתו של הנאשם, ויזיק לא רק לו, אלא גם ובמיוחד למשפחתו הנסמכת גם עליו לפרנסתה"

על פי כתבי האישום בהם הודה והורשע בעבירות של תקיפה, נהיגה רשלנית ותקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש, בתיק הראשון עבד הנאשם בסופרמרקט בירושלים והתגלע ויכוח בינו לבין עובד אחר שהפנה לעברו אצבע משולשת. בתגובה נטל קולב, היכה ברגלו ואף השליך את הקולב לעבר העובד ובעת שזה שכב על הריצפה ממתין לטיפול רפואי, השליך עליו כיסא וניסה לתקוף אותו שוב.

במקרה אחר במסגרת תפקידו כמנהל סניף, קשיש כבן 77, הבחין בחוסר התאמה בין מחיר מוצב על גבי המדף לבין מחירו בקופה הרושמת. המנהל שהגיע לבירור תקף את הקשיש, בעט בו ואיים עליו שישחט אותו אם ייכנס שוב לסופר מרקט. גם שעובדי הסופר ניסו לחצוץ בינו לבין הקשיש הוא המשיך להכות ולבעוט בו. בתיק נוסף שבו הוא איבד את עשתונותיו, בעקבות ריב בכביש הוא השליך על הנהג השני בקבוק ואף נסע לאחור ופגע במתלונן שנפל ונחבל בשטף דם ברגלו.

להתעלות מעל הדחפים

למרות שתי הרשעות שהתיישנו השופט ריכטר, החליט להתחשב בנאשם ואפילו לא לגזור עליו עבודות שירות אלא שעות לתועלת הציבור שיבצע בזק"א שם הוא מתנדב פעיל ולשלם 3,000 שקלים פיצוי לקשיש, למרות שציין כי מצופה שאדם העובד עם הציבור, יידע לגלות סבלנות וסובלנות, ההיפך מהתנהגותו העקבית של הנאשם, שהפנה את זעמו כלפי חפים מפשע.

"ייאמר", כתב השופט בגזר הדין, "כי בכל התיקים ניכר כי לנאשם לא הייתה יכולת מינימלית לשליטה בכעסים, ותגובותיו הבלתי מדתיות סיכנו את סביבתו, בין אם בכביש, ובין אם במקומות עבודתו… בכל המקרים גרם הנאשם נזק למתלוננים, ובתיק השני (בכביש) ובתיק השלישי (תקיפת זקן) הנזק עלול היה להסתיים באסון של ממש".

עוד הוסיף השופט: "אני סבור, כי הנאשם הוכיח לאורך תקופה ארוכה, כי הוא מסוגל להפיק לקחים, להתעלות מעל דחפיו השליליים. לטעמי, הנאשם הוכיח כי ביכולתו להשתקם ובכך הקטין את הסיכון לביצוע עבירות בעתיד, ומכאן יש מקום לחרוג ממתחם העונש. אוסיף כי הטלת מאסר בעבודות שירות יוביל לקיפוח פרנסתו של הנאשם, ויזיק לא רק לו, אלא גם ובמיוחד למשפחתו הנסמכת גם עליו לפרנסתה".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

___________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות