הצרות של שר פיטנס: העובדת דורשת פיצוי

לא רק הליכי חדלות פירעון: מאמנת כושר שהועסקה על ידי שר פיטנס טוענת כי לא שולמו לה מלוא הזכויות הסוציאליות המגיעות לה ובין השאר תשלומי הפנסיה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

הצרות המשפטיות של שר פיטנס: בשבוע שעבר פורסם כי גורו הכושר נקלעה לקשיים כלכליים וכי היא מבקשת מבית המשפט הקפאת הליכים. כעת נודע כי הליכים משפטיים נוספים נפתחו נגדה.

מאמנת כושר שהועסקה ברשת של שר פיטנס הגישה תביעה בסך 120 אלף שקלים נגד חברת שר פיטנס בע"מ, מאחר ולטענתה לא שולמו לה על ידי החברה הפרשי שכר וזכויות סוציאליות. טרם הוגש עדיין כתב הגנה.

על פי התביעה התובעת עבדה אצל שר פיטנס בעבודת אימוני כוח ואירובי לנשים בתור מאמנת כושר ובין הצדדים לטענתה, התקיימו יחסי עובד – מעביד.

היא החלה לעבוד לפני כשנה וחצי לערך ועודנה עובדת אצל שר פיטנס ושכרה עומד על בסיס שעתי בסך של 100 שקלים לשעת אימון סטודיו או אימון פונקציונלי.

ימי עבודתה של התובעת וכן שעות העבודה השתנו מחודש לחודש, כאשר בממוצע עבדה כ 75 שעות בחודש.

יש לציין, כי היא עבדה במתכונת עבודה אינטנסיבית, ובעבודות שמצריכות הרבה מאמץ.

לטענתה על שר פיטנס לשלם לה דמי הבראה מאחר ולכל אורך העסקתה לא שולם לה דמי הבראה באופן מלא, כמו כן היא זכאית ל-9 ימי חג בתשלום מידי שנה.

זאת מאחר והתובעת עבדה יום לפני החג ויום אחרי החג, ככל שנדרשה לכך.

כמו כן יצוין כי היא העמידה עצמה לרשות הנתבעת בכל עת ומשכך יש לראות בה כמי שעמדה בתנאים לתשלום דמי חגים.

כמו כן התובעת טוענת שבמהלך תקופת עבודתה לא בוצעו עבורה הפקדות כספים לקרן הפנסיה כלל וכלל והיה על הנתבעת לייסד לטובת התובעת קרן פנסיה מיום הראשון להעסקתה.

שר פיטנס לטענתה הפרישה כל חודש בחודשו ובאופן אקראי פנסיה משכרה של התובעת, אך הכספים עברו באופן חלקי לחברת הביטוח ובדיעבד.

חובות ב-24 מיליון שקלים

בשבוע שעבר פורסם כי חברת "שר פיטנס" בבעלות מאמנת הכושר שר סנדה המכונה שר פיטנס, המפעילה מתחמי כושר גדולים לנשים בלבד, נקלעה לחובות של כ-24 מיליון שקל.

החברה פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה להוצאת צו עיכוב הליכים וכן בקשה להסדר חוב לנושיה.

בית המשפט נענה לבקשה והוציא צו עיכוב הליכים, כאשר הדיון נקבע ל-15 במרץ.

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר העניקה לחברה צו זמני שמורה על איסור של שינוי בנכסים וזכויות החברה או על נקיטת הליכים נגדה.

מהבקשה עלה כי החברה נקלעה לקשיים בין השאר בעקבות הקורונה.

בשנת 2019 הגיעה החברה להון עצמי חיובי בסך של כשישה מיליון שקל ומחזור מכירות של כ-28 מיליון שקל אולם בתחילת 2020 אירעו במקביל מספר אירועים אשר ערערו את יציבות החברה ובסופו של דבר הביאו אותה להגיש לבית המשפט את הבקשה.

מחזור הפעילות בשנת 2021 עמד לפי הנטען על כ-19.5 מיליון שקל בלבד, פחות מ-70% ממחזור הפעילות בשנת 2019.

החברה סיימה את שנת 2021 בהפסד של כ-1.5 מיליון שקל.

עוד נטען כי החברה ביצעה צעדי התייעלות באמצעות חברה חיצונית והצליחה להגיע כבר בתחילת שנת 2022 לאיזון תפעולי ולרווחיות בכל הסניפים. אולם, בשלב זה ולאור השתלשלות האירועים החברה צברה חובות של כ-24 מיליון שקל.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות