אישום: רצח את אשתו והתנגש בניידת כשניסה להימלט

משה אטיאס, 58 מלוד, נאשם כי גרם למותה של רעייתו בחודש שעבר באמצעות משקולת. לאחר מכן התקשר לדווח על כך למד"א וכניסה לברוח מהזירה פגע ברכב משטרה
גילי סיוון-כהן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד משה אטיאס, 58 מלוד, המייחס לו רצח. על פי האישום אטיאס רצח את אשתו ואם ילדיו בחודש שעבר באמצעות משקולת ובמזמן מנוסתו מהזירה פגע בניידת משטרה. הפרקליטות מייחסת לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות וסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה.

מכתב האישום עולה כי משה ואשתו היו נשואים וגרו עם שניים משלושת ילדיהם הבגירים בלוד. בחודש פברואר השנה, בשעות הבוקר המוקדמות, החליט משה להמית את אשתו באמצעות משקולת של חמישה ק"ג המיועדת לאימוני כושר. בזמן שאשתו ישנה במיטה המשותפת שלהם, הטיח בראשה בעוצמה את המשקולת וחזר על המעשה כשבע פעמים. בהמשך, לקח סכין מהמטבח, חזר לחדר השינה ודקר אותה בפניה, בצווארה ובחזה על מנת לוודא את מותה.

לאחר מכן, ירד בחזרה למטבח, שטף את ידיו מהדם, נכנס לרכבו, ולאחר כמה דקות נסיעה התקשר למד"א ודיווח כי "רצח את אשתו". כשהבחין משה במשטרה שמתקרבת לכיוונו, החל בנסיעה מהירה כדי לחמוק מהם ונעצר כשהתנגש בניידת של מג"ב שחנתה באזור.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להותיר את אטיאס במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה לבית המשפט, ציינו נציגי הפרקליטות כי "מעשיו הקשים של הנאשם – בתקיפת בת זוגו בשנתה, תוך שימוש בנשק קר, ללא כל סיבה מובנת או מניע, מלמדים על הלך הרוח של המשיב, ועל פוטנציאל המסוכנות העצום הגלום בו״.

עוד בחדשות: העונש הקל לגבר המכה – 300 שעות של"צ

תושב המרכז, בן 42, שהיכה את בת זוגו והשפיל אותה בכך שהשליך אותה למדרגות הבניין עם בגדים תחתונים לגופה ביום חורף, הורשע על סמך הודאתו בעבירה של תקיפת בת זוג שגרמה לה חבלה של ממש ובעבירה של איומים, אך בית המשפט השלום בתל אביב, הסתפק בעונש סימלי של 300 שעות לתועלת הציבור ופיצוי הנפגעת ב-3,000 שקלים.

השופט איתי הרמלין שהחליט כי שיקולי השיקום של הנאשם מצדיקים סטייה ממתחם העונש ההולם ציין בגזר הדין, כי אמנם במקרה אחד ובאלימות ישירה לא חמורה, אך הצטרפו אליה השפלה והטלת אימה חמורות.

"המלצתה המתוקנת (של הפרקליטות) שאחייב את הנאשם בביצוע 300 שעות שירות לתועלת הציבור נותנת ביטוי הולם יותר לחומרת מעשיו של הנאשם. בנסיבות אלו אני מוצא כי שיקולי השיקום של הנאשם מצדיקים סטייה ממתחם העונש ההולם, ואימוץ המלצתה של קצינת המבחן להטלת של"צ ולא עבודות שירות", לשון גזר הדין.

_________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות