העליון החמיר בעונשו של גבר שניסה לחטוף בת 12 בגן משחקים

ביהמ"ש קיבל את ערעור הפרקליטות שטענה כי העונש שנגזר על פבלו בלוך, שנתיים מאסר, אינו הולם את חומרת מעשיו: "אין ספק שמדבר בחלום הבלהות של כל הורה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה והחמיר לשלוש שנות מאסר את עונשו של פבלו בלוך, אשר הורשע בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפת קטין. זאת לאחר שניסה לחטוף ילדה כבת 12, בעת שהלכה לביתה עם אחיה הפעוט בן השלוש. בערעור שהגישה הפרקליטות צוין כי העונש של שנתיים מאסר, אליו נידון בלוך בבית המשפט המחוזי אינו הולם את חומרת מעשיו וכי מדובר ב"חלום הבלהות של כל הורה". שופטי העליון קיבלו את הערעור והחמירו בעונשו של הנאשם "לאור חומרת המעשים ומשיקולי הרתעת היחיד והרבים".

על פי כתב האישום, הילדה חזרה הביתה עם אחיה לאחר ששיחקו בגן משחקים קרוב לביתם באשקלון. בלוך אשר טייל בפארק עם כלביו אותה עת, הלך אחריהם, וברגע שעמדו להיכנס בשער ביתם, התקרב בלוך אל הקטינה מאחור, אחז בה בכוח, כך שביד אחת סתם את פיה וביד השנייה לפת את בטנה וסובב אותה חזרה לכיוון הפארק והחל להתקדם איתה. זאת, בעוד אחיה הקטן שלא הרפה מידה, נגרר יחד איתה. הקטינה התנגדה למעשיו אך בלוך לא חדל ממעשיו ואף היסה אותה. הקטינה המשיכה להתנגד עד שנפלה לארץ, ובלוך המשיך לאחוז בה ולסתום את פיה וניסה להרימה ולגרור אותה, בעודה צועקת, עד שבלוך חדל ממעשיו, אמר לה "סליחה" וברח לכיוון הפארק. בד בבד, שכן ששמע את צעקות הקטינה יצא מביתו וניגש לבדוק מה קרה.

"חלום בלהות"

לאור האמור, הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע את בלוך בניסיון חטיפה ותקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, וגזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי ופיצוי בסך 15 אלף שקלים.

בגין קולת העונש, הוגש ערעור במסגרתו נטען כי בית המשפט שגה עת גזר על בלוך עונש שאינו הולם את חומרת מעשיו, משאין חולק כי מדובר ב"חלום הבלהות של כל הורה", וכן לנוכח הסכנה הנשקפת ממנו, והנזק שנגרם כתוצאה ממעשיו.

שופטי בית המשפט העליון, ענת ברון, דוד מינץ ואלכס שטיין, קיבלו את עמדת המדינה כי "לאור חומרת המעשים ומשיקולי הרתעת היחיד והרבים", וכאשר לחובתו של בלוך עבר פלילי רלוונטי, היה מקום להחמיר בעונשו של בלוך במידה ניכרת. אולם, בהתחשב בכך שבלוך הודה בעובדות כתב האישום וחזר בו מהערעור על הרשעתו, ובהתחשב בכלל לפיו ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין, החליטו להחמיר בעונשו ולהעמידו על 36 חודשים.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת ברון

________________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות