"אין משהו שאיפור לא יכול להסתיר" – ידעו שהבעל מכה ושתקו

החוקרות בתחנת משטרת נתניה התעקשו לבדוק את החבלות על גופה של תושבת השרון, ואף שכולם ניסו להסתיר את הסוד – הן הצליחו לחשוף את האלימות מצד בעלה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

ום האישה הבינלאומי חל היום (יום ד') וגם עכשיו יש נשים שמפחדות להגיש תלונות נגד בעלים מכים, אחת כזאת היא תושבת השרון, ששוטרים גם הגיעו לביתה וראו חבלו עליה אולם זאת אמרה לחוקר "אין משהו שאיפור לא יכול להסתיר", החוקרות בתחנת משטרת נתניה לא ויתרו, הגיעו גם לשכנים וללקוחות שלה ואז התברר שכולם ידעו במשך שנים על כך אבל שתקו. לבסוף האישה הסכימה להגיש תלונה נגד בעלה וכעת הוגש נגדו כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הכל החל לפני כשבועיים כאשר שוטרי סיור מתחנת נתיה הגיעו לאירוע בעיר, שם פגשו ב-3 גברים, כאשר אחד מהם, חייל בן 21 מספר כי הגיע אמו עם חבלות בפנים לבית של חבר, הגיע בעלה ולקח אותה הביתה תוך התנגדות והם דואגים לה. שוטר, ביחד עם הבן ניגשו לבית המתלוננת וזאת משפתחה את דלת הבית, הבחין שוטר בסימני חבלה רבים מתחת לעינה, כאשר השוטר שאל לפשר החבלה, אמרה כי לא רוצה לדבר ולא רוצה להתלונן. לאחר מכן היא הגיעה לתחנת נתניה וכאשר חוקר שוחח עימה, היא לא שיתפה פעולה והוא הבחין בסימני חבלה בפניה וסימנים כחולים על גופה והיא אמרה לחוקר "אין משהו שאיפור לא יכול להסתיר"

רק כעבור מספר ימים האישה נפתחה בפני החוקרות של תחנת נתניה והחלה לספר להם על שעבר עליה בשנים האחרונות כאשר הבעל נהג בא באלימות אפילו בעסק המשפחתי. באחד המקרים היא סיפרה שהגיעה ביחד עם בנה החייל לחברה שלו, בעלה התרגז שהלכה וביקש שתחזור הביתה והגיע לקחת אותה, היו צעקות במקום ולאחר מכן היכה אותה. הבן החייל סיפר בעדותו כי אימו סובלת מאלימות רבת שנים מצד אביו החורג, הוא מכה אותה לעתים קרובות, אך היא מסרבת להתלונן וכל פעם הוא מבחין בחבלה בפניה של אימו. גם אותו הוא היכה לא פעם, סיפר הבן, פעם אחת הוא התרגז כי שכח להוציא הכלב החוצה והכה אותו, במקרה אחר, תפס אותו בחולצה והצמיד לו סכין "בין העיניים". לדבריו אימו לרוב מתאפרת כדי להסתיר סימני חבלה בפנים. "כל פעם שהיא עושה "טעות", היא משלמת על בכך שהיא חוטפת מכות, מכות קשות. זה הרבה אגרופים, בעיטות לבטן, לגב. אימא יכולה לשכב על הרצפה ולבכות מכאב והוא ממשיך לא עוצר", סיפר הבן בעדותו.

בקבוק היין ששימש כלי נשק

החוקרים הגיעו גם למצלמות האבטחה של החנות שבבעלותם של השניים, באחד המקרים רואים את האישה מאחורי הדלפק עסוקה עם הלקוחות, הבעל מתקרב ונראה נוזף בה, מתרחק ואז חוזר בפתאומיות לעברה, אוחז בבקבוק יין המונח על החבית ליד הדלפק, דוחף את השאר הבקבוקים שכמה מהם נשברים ,מניף את הבקבוק לעברה, העובדים תופסים בידיו ומרחיקים אותו. הבעל התכופף ואוחז בשבר בקבוק יין מהרצפה, העובדים מוצאים אותו מידיו ומרחיקים אותו, כאשר אביו נמצא בחנות ולא עושה דבר. בהמשך נראית האישה מנקה את הרצפה, בוכה ומתייפחת.
לקוחה של החנות שהשוטרים הגיעו אליה, סיפרה כי היא לקוחה קבועה בחנות שמכירה את בני הזוג מהשכונה, לדבריה כולם יודעים כי הבעל מכה אותה. היא סיפרה כי לפני כחודשיים ראתה כי פניה נפוחות והיא מאופרת בכבדות כדי להסתיר סימני חבלה וגם חובשת צווארון כמו ששמים אחרי תאונות דרכים. היא הבחינה מספר פעמים בסימנים חבלה בזרועות ובידיים של המתלוננת. ואף הבחינה פעם אחד בסימנים כחולים שנראים כמו סימני חנק על צווארה. בעלת חנות הסמוכה לזאת של בני הזוג תיארה כי ראתה פעמים רבות חבלות על פניה של המתלוננת, במיוחד בימי א' כאשר מגיעה מביתה מאופרת בכבדות כדי להסתיר סימני חבלה, היא שמעה פעמים רבות איומים שהשמיע המשיב לעבר האישה.

צבעי הסוואה

הנאשם עצמו הכחיש באופן גורף את כל העבירות המיוחסות לו, אולם שהטיחו בו תמונת אשתו עם חבלה, הודה כי הכה אותה אבל "לא בכוונה". כאמור כעת הוגש נגדו על ידי יחידת התביעות שלוחת שרון כתב אישום חמור, כולל בקשה למעצר עד תום ההליכים בה נכתב בין השאר: "מדובר במסכת התעללות רבת שנים אשר עוברת המתלוננת ולדבריה "אין חבלה שאיפור לא יכול להסתיר". מדובר באישה אשר אינה משתפת פעולה כי חוששת מהמשיב ומשפחתו, תלויה בו כלכלית במצטבר להפיכתה לחסרת ערך בעיני עצמה. למולה עדי ראיה רבים, חברי המשפחה, שכנים, עובדים ולקוחות מעידים כי המשיב נוהג באכזריות רבה כלפי אשתו, מתארים אירועים רבים ולאורך זמן בהם המשיב מכה את אשתו עד שנאלצת לחבוש מסיכת קורונה, וצווארון אורתופדי כדי להסתיר סימני אלימות רבים ולהשתמש באיפור כמסווה", נכתב.

_______________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות