היועמ"שית: "נשקלת העמדתו לדין של ח"כ כסיף על תקיפת שוטר"

בהודעת הפרקליטות לחבר הכנסת צוין כי כתב האישום יוגש נגדו בגין תקיפת שוטר בכפוף לשימוע. במקביל אישרה עו"ד בהרב-מיארה למשטרה לפתוח בחקירה נגד ח"כ פוגל בגין הסתה
נעמה כהן |
ח"כ עופר כסיף במהלך הפגנה בפברואר 2022. צילום: פלאש 90

התנהגות חברי הכנסת בעת האחרונה עוברת כל גבול, המשכן הפך ברגע לגן חיות לאחר שחברי הכנסת משתוללים ומקללים חדשות לבקרים. כעת היועמ"שית הורתה לפתוח בחקירה נגד ח"כ צביקה פוגל בגין הסתה, לאחר שקרא "לשרוף את חווארה" ולהעמיד לדין את כ"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטרים במהלך הפגנה שהתקיימה בדרום הר חברון במאי 2022.

הפרקליטות הודיעה לבא כוחו של ח"כ עופר כסיף כי היועצת המשפטית לממשלה שוקלת להעמידו לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, עמית איסמן.

החשדות נוגעים להתנהלותו של ח"כ כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 במרחב דרום הר חברון, במחאה על פסק דינו של בית המשפט העליון שהורה על פינוי כפרים באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור.

למרות זאת, התקיימה הפגנה במרחב ובמהלכה הודיע קצין משמר הגבול לח"כ כסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.

על אף האמור, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק על ח"כ כסיף. על פי החשד, ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

חשד להסתה נגד ח"כ פוגל מעוצמה יהודית

במקרה אחר, היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בחשד להסתה לטרור, זאת לאחר אמירתו הקשה לנוכח הפרעות בחווארה. פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מ"עוצמה יהודית" התייחס לליל המהומות, במהלכו שרפו מתנחלים בתים ורכוש של פלסטינים, בראיון לגל"צ, סירב לגנות את המעשים וטען כי האירוע מייצר "אפקט הרתעה".

"את אפקט ההרתעה שהושג אתמול", כך אמר ח"כ פוגל, "מדינת ישראל לא השיגה מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד". בהמשך אמר: "בחווארה הבינו שיש פה מאזן אימה שצה"ל לא מצליח להשיג. אני רוצה לראות את אותו מקום בוער, בוער מטאפורית".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות