אושר בטרומית: ביטול ההתיישנות בעבירות מין בקטין

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בתמיכה של 40 חברי כנסת. במסגרת התיקון לחוק תבוטל ההתיישנות גם על עבירות מין שבוצעו בנסיבות מחמירות
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול ההתיישנות בעבירות מין.

40 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בה.

על פי הצעת החוק מוצע לקבוע שבעבירות מין שנעברו באדם שהוא קטין ובעבירות מין מסוימות שבוצעו בנסיבות מחמירות אין התיישנות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי התיקון המוצע נועד לבטא את ההכרה של המחוקק בקשיים האינהרנטיים והאובייקטיביים שבפניהם ניצבים הנפגעים והנפגעות בבואם לדווח, על פי רוב בחלוף שנים רבות, על הפגיעה שחוו.

בבסיס ההצעה עומדת התפיסה כי האינטרס הציבורי בהעמדה לדין של מי שהתעלל מינית בקטינים גדול יותר מאשר בעבירות אחרות, משום שקיימת בהן פגיעה בערכים המוגנים ביותר, תוך ניצול פערי כוחות, אמון ותלות של הילד/ה שנפגעו וזריעת הרס חסר תקנה אשר לעיתים אינו בר שיקום ומותיר צלקות לעד.

בשונה מעבירות אחרות, כגון עבירות רכוש או עבירות שוחד, פעמים רבות השלכותיה של הפגיעה המינית אינן בנות חלוף, ובהתאם לכך צריכה להיקבע הענישה המּוחלת על אותן עבירות.

באופן דומה לביטול ההתיישנות בעבירת הרצח והניסיון לרצח, כך יש לבטל את תקופת ההתיישנות החלה על עבירות המין החמורה – בלא שום התאמה למידת החורבן הנגרם מהפגיעה, לשנים הרבות הנדרשות להחלמה, והשנים הרבות הנדרשות לפתוח בהליך פלילי.

"לא ניתן להשלים עם המצב לפיו מי שפגע מינית באדם, לא כל שכן קטין, ימשיך לחיות את חייו ולעיתים אף להמשיך להוות לקורבנו או לסביבתו סכנה, אך משום שחלף פרק זמן אשר נקבע באופן שרירותי, ללא התחשבות באישיותו, משאביו ונסיבותיו של הנפגע/ת והשפעת הפגיעה עליו/ה", נכתב בהצעת החוק.

היועמ"שית לח"כ כסיף: "צפוי לעמוד לדין על תקיפת שוטר"

התנהגות חברי הכנסת בעת האחרונה עוברת כל גבול, המשכן הפך ברגע לגן חיות לאחר שחברי הכנסת משתוללים ומקללים חדשות לבקרים.

כעת, היועמ"שית הורתה לפתוח בחקירה נגד ח"כ צביקה פוגל בגין הסתה, לאחר שקרא "לשרוף את חווארה" ולהעמיד לדין את כ"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטרים במהלך הפגנה שהתקיימה בדרום הר חברון במאי 2022.

החשדות נוגעים להתנהלותו של ח"כ כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 במרחב דרום הר חברון, במחאה על פסק דינו של בית המשפט העליון שהורה על פינוי כפרים באזור. במהלך ההפגנה הודיע קצין משמר הגבול לח"כ כסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.

על אף האמור, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק על ח"כ כסיף. על פי החשד, ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

במקרה אחר, היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בחשד להסתה לטרור, זאת לאחר אמירתו הקשה לנוכח הפרעות בחווארה: "אתמול יצא מחבל מחווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות".


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות