תרגיל החיזור המיוחד של השוטר הוותיק עלה לו בנזיפה חמורה

בית הדין המשמעתי גזר גם קנס של 2,000 שקלים על השוטר, שעצר נהגת צעירה בצד הדרך בגלל "מנורת ברקס לא תקינה" כתירוץ ליצור עימה קשר
רונן לוי |
שוטר תנועה בפעילות (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: דוברות המשטרה

שוטר ותיק במשטרה, שהינו מכונאי שמספק שירות לניידות משטרה, מצא דרך מקורית להתחיל עם בחורה, לאחר שעצר אותה בצד הדרך, מאחר ונורת הברקס ברכבה לא תקינה, הוא הציע לה לשלם 2,000 שקלים במקום 250 שקלים קנס ולאחר מכן "עקב" אחרי ביצוע התיקון כאמתלה לצורך קיום קשר עימה. לאחרונה גזר עליו בית הדין המשמעתי נזיפה חמורה ו-2,000 שקלים קנס.

על פי כתב האישום, במהלך מילוי תפקידו כשהוא לבוש מדי ב', הגיע השוטר לתחנת הדלק פז הסמוכה לצומת חדרה, נכנס לחנות הנוחות של התחנה ואכל מאפה. למקום הגיעה ברכבה אישה כבת 30 יחד עם אחותה. השוטר הבחין בהן ולאחר שתדלקה את רכבה ויחד עם אחותה עזבה את המקום, יצא הנאשם מהחנות, נכנס לרכב משטרתי שהיה ברשותו ונסע מהמקום. כשהרכבים עצרו ברמזור בצומת ניצני עוז, הבחין הנאשם כי נורת הברקס ברכבה של המתלוננת לא תקינה. כשהרמזור התחלף והנאשם נסע במקביל לרכבה של המתלוננת, סימן הנאשם באמצעות ידו למתלוננת, והיא עצרה בצד הדרך.

בהמשך למתואר, כך על פי ההליך שהתנהל בעניינו, ירד הנאשם מהרכב המשטרתי, ניגש למתלוננת ומסר לה שנורת הברקס האחורית אינה עובדת, והמתלוננת מסרה שתתקן את התקלה. לשאלתו אם יש לרכב טסט, השיבה המתלוננת שאינה יודעת, כי הרכב אינו שייך לה.

בתגובה לכך, רשם הנאשם את מספר הרכב ואת פרטי המתלוננת שמסרה לו ואז התברר כי לרכב אין טסט. השוטר הציע שיעזור למתלוננת בכך שתבוא עימו והוא יעזור לה עם תיקון אורות הברקס, לאחר שסירבה, במהלך דין ודברים בין הנאשם למתלוננת, אמרה האחות לנאשם "בוא נסגור את העסקה", הנאשם השיב לה כי במקום דו"ח של 250 שקלים תשלם 2000 שקלים ולאחר שהמתלוננת חזרה בפניו כי תעשה טסט לרכב, פנה אליה השוטר ואמר לה שמעוניין לעזור לה עם התיקון וביקש ממנה את מספר הטלפון שלה והיא מסרה לו את מספר הטלפון הנייד שלה, וזאת בין היתר כי מיהרה לעזוב את המקום.

חציית קו

לאחר אותו מפגש החל השוטר לשלוח לנהגת הודעות ואף שוחח עימה בטלפון וביקש הנאשם את רשותה להגיע למקום עבודתה ולפגוש אותה, המתלוננת סירבה לכך. אז הציע שיפגשו במקום אחר וישתו כוס קפה ביחד באופן שיכירו זה את זו. בהמשך שוחחו הנאשם והמתלוננת שיחת חולין במהלכה שאלה המתלוננת לגילו של הנאשם והאחרון השיב שהינו בן 50, חרף העובדה כי היה בן 60.

בית הדין למשמעת של המשטרה ציין בגזר הדין כי תשובת השוטר "במקום דו"ח של 250 שקלים תשלם 2000 שקלים", הינו מעשה פסול, אך אין כל הגיון כלכלי בהצעה ועל פניו נאמרה בהומור, אולם מוטב היה שאמירה זו לא היתה נאמרת.

"הומור מסוג שכזה עלול להשתמע לכמה פנים ומפגש בין שוטר אוכף חוק לאזרח שלכאורה עבר עבירה, אינו אמור לכלול הומור מסוג זה", נכתב בגזר הדין.

השופטים התייחסו עוד לשיחות שביצע אליה שהן, לפי גזר הדין, מקרה של חצייה ברורה של המגעים המותרים בין שוטר לאזרחית שאיתה בא הנאשם במגע. "על הנאשם", נכתב, "היה לרשום דוח תנועה או לחילופין להזהיר את המתלוננת מבלי לרשום דוח, אולם הוא בחר שלא לרשום דוח אך מבקש מהמתלוננת את מספר הטלפון שלה כדי לעזור לה בתיקון רכבה. זו כבר תחילת הזליגה לתחום האישי… הנאשם 'עוקב' אחרי ביצוע התיקון כאמתלה לצורך קיום קשר עם המתלוננת. לכל אורך הקשר בין הנאשם למתלוננת, מרחף באוויר דוח תנועה שעלול הנאשם ליתן למתלוננת או אף להשבית רכבה בעקבות העדר טסט בתוקף. יחסי הכוחות בין הנאשם למתלוננת אינם שווים כלל וכלל והנאשם מנצל יחסי כוחות אילו לטובתו".


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות