שוטר יס"מ עוכב ע"י חבריו וקילל: "השוטרים האלה שרמוטות"

לאחר שעמד לדין משמעתי והורשע בהתנהגות שאינה הולמת, נגזרו על השוטר נזיפה חמורה וקנס כספי, אף שהתביעה דרשה להורידו בדרגה. השופטים: "אין הצדקה לכך"
דניאל בן חמו |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

"השוטרים האלה שרמוטות", ו-"איפה החוקר המזדיין", את זה לא אמר לשוטרים עבריין שעצרו אותו לחקירה, אלא שוטר יס"מ שעוכב על ידי חבריו השוטרים, לאחר שבת זוגו דיווחה למוקד 100 כי הוא תקף אותה. לאחרונה בית הדין למשמעת במשטרה, גזר עליו נזיפה חמורה וקנס כספי של 1,000 שקלים, לאחר שהורשע בעבירה של התנהגות שאינה הולמת שוטר.

על פי כתב האישום, שרת הנאשם כסייר ביס"מ ירושלים, באחד הימים התקבלה קריאה במוקד 100 מאת בת זוגו של השוטר אשר דיווחה כי הוא תקף אותה. בעקבות הדיווח, הגיעו לביתו שוטרים, שפגשו אותו תחת השפעת אלכוהול בסמוך לבית, הודיעו לו כי הוא מעוכב, הושיבו אותו בכיסא האחורי בניידת ותשאל אותו אודות האירוע. במהלך השיחה בין השניים, הודיע גלעד לנאשם כי נשקו המשטרתי ייתפס, שאל אותו איפה הנשק והאם הוא בכספת.

באותן הנסיבות, כך על פי המתואר בכתב האישום, אמר הנאשם לאחד השוטרים: "בינתיים מהרגע שראית אותי…שחור ראית!". השוטר השיב: "מה הקשר שחור??", והנאשם המשיך ואמר לו: "אז תסתום את הפה!". בהמשך השיחה, שאל השוטר את הנאשם פעם נוספת איך הוא תופס את הנשק, הנאשם השיב: "לא יודע, אין לי מושג, תמצא דרכים" וסגר את דלת הניידת וסרב לסייע לשוטר לתפוס את הנשק אותו החזיק בביתו. בהמשך השיחה, אמר לשוטר: "אתה מתעלל בי, אתה עושה לי התעללות, תזכור לא לעכשיו לשנה ושמונה אני אזיין אותך".

"לא מהתיקים החמורים"

גם כשהובא לתחנה ויצא מהניידת, השוטר לא נרגע, קילל את השוטרים שעיכבו אותו ואמר "השוטרים האלה שרמוטות", קילל את שוטרת שהשתתפה בטיפול באירוע, בכך שכינה אותה מספר פעמים "שרמוטה", וכן אמר "איפה החוקר המזדיין".

התביעה הדגישה שלא ניתן לקבל התנהגות כמו זו של שוטר אחד כלפי שוטר שני, גם אם השוטר היה בגילופין ותחת השפעת אלכוהול. לא יעלה על הדעת ששוטר אחד יכנה שוטרת בשם "שרמוטה" ויאמר לשוטר אחר "אני אזיין אותך" וכן צוין כי לנאשם התראת סממ"ז במסגרת מסלולי שירות משנת 2018, אולם מאז שיפר את תפקודו.

השופטים ציינו כי עם כל הסלידה שהם חשים מהעלבת שוטר ושוטרת על ידי עמית אוכף חוק, התיק הזה אינו מהתיקים החמורים המובאים בפני בית הדין למשמעת ולא יהיה זה נכון להוריד את הנאשם בדרגה בפועל ויש לשמור על עונש מרתיע זה למקרים החמורים והסתפקו כאמור בנזיפה חמורה וקנס כספי של 1,000 שקלים.

_________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות