המדינה: יש להחמיר בעונשו של גבר שפגע מינית בילדה בת 6

בערעור שהוגש לעליון נטען כי 13 שנות המאסר שנגזרו על הנאשם, שהורשע באונס הבת של חברתו, אינו מספיק וכי יש להטיל עליו 20 שנות מאסר, העונש המקסימלי בחוק
גילי סיוון-כהן |
תנאים למתן צו אימוץ – אימוץ ילדים
אילוסטרציה envato

לבית המשפט העליון, הוגש ערעור להחמיר את עונשו של נאשם, שהורשע באונס ומעשה מגונה שביצע במשך כשלוש שנים בילדתה של בת זוגו מזמן היותה כבת שש. על הנאשם הוטל בבית המשפט המחוזי בתל אביב 13 שנות מאסר והמדינה מבקשת הטלת עונש אשר נושק לעונש המקסימלי שקבע המחוקק, קרי 20 שנות מאסר.

במהלך שנת 2022 הרשיע בית המשפט המחוזי בת"א, את הנאשם בשלושה מעשי אינוס ומעשה מגונה אחד, של קטינה בת פחות מ-14 שנים על ידי בן משפחה ובתקיפת קטין בן משפחה בידי אחראי. זאת לאחר שהנאשם אנס את בתה של בת הזוג שלו, במהלך התקופה בה התגורר יחד איתה ועם אימה. כמו כן הורשע בתקיפה פיזית של בנו. על הנאשם נגזרו 13 שנות מאסר, מאסרים מותנים ופיצוי בגובה 160 אלף שקלים.

על פי כתב האישום בשנת 2018, עת הייתה הקטינה כבת 6, נכנס הנאשם לחדר הילדים בו ישנו הקטינה ובנו ואנס אותה באמצעות אצבעותיו; כאשר הייתה הקטינה כבת 7 בעל אותה ובגיל 8 אנס אותה באמצעות החדרת לשונו. כמו כן ביצע הנאשם בקטינה מעשה מגונה. בנוסף, הנאשם הורשע בכך שבמספר מקרים סטר והיכה את בנו הביולוגי בידיו ובפניו.

"כלי לסיפוק צרכיו החולניים"

במסגרת ערעור שהגישה המדינה, התבקש בית המשפט להחמיר את עונש המאסר שהוטל על הנאשם. בין היתר ציינו נציגי הפרקליטות בבקשת הערעור כי "מעשי המשיב, בנסיבות ביצועם, הינם חמורים ביותר ומעידים על מסוכנות רבה מאד".

לדברי נציגי הפרקליטות, המשיב פגע במתלוננת בתוך ביתה, "כאשר אמה של המתלוננת נמצאת בחדרים סמוכים בביתם, ואחת הפגיעות אף התרחשה בחדר בו ישן בסמיכות בנו הביולוגי של המשיב, יליד 2015. המשיב ניצל את תמימותה של המתלוננת ואת חולשתה, ואת אהבתה אליו, כמו גם את האמון שהאם והמתלוננת רחשו לו, והפך את המתלוננת כבר בגיל 6 לכלי לסיפוק צרכיו החולניים".

עוד נטען, כי עונש של שלוש עשרה שנות מאסר הוא עונש שאינו קל, אך נסיבות המקרה הקשות משקפות את הפגיעה הקשה והבלתי הפיכה בקורבנות מין רכות בשנים, בתוך המשפחה. עוד ציינה כי בזמן שהמשיב פגע מתלוננת מעשיו הלכו והסלימו והוא בעל את המתלוננת בהיותה כבת 7 בלבד.

________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות