מחבלים מגיל צעיר: בני 13 ו-14 נאשמים בביצוע הפיגועים בי-ם

נער בן 13 נאשם ברמי בנסיבות מחמירות של שוטר מג"ב אסיל סואעד במחסום שועפאט בשבוע שעבר ונאשם נוסף, 14, נאשם כי ניסה לרצוח יהודי באזור העיר העתיקה
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
הפיגוע במחסום בשבוע שעבר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתוך יממה הוגשו שני כתבי אישום נגד שני נערים בני 13 ו-14 תושבי מזרח ירושלים שביצעו פיגועים, האחד כבן 13, בגין רצח בנסיבות מחמירות של שוטר מג"ב אסיל סואעד לפני כשבוע במחסום שועפאט והשני בן 14 לאחר שניסה לרצוח צעיר בעל חזות יהודית באזור העיר העתיקה.

על פי כתב האישום, נגד הנער בן ה-13, המייחס לנאשם ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור ותכנון ושקילה. הוא יצא הנאשם מבית דודתו, מצא בכניסה לבניין בו היא מתגוררת סכין ולקח אותה במטרה לבצע פיגוע טרור רצחני כנגד כוחות ביטחון ישראליים. הנער עלה על אוטובוס לכוון מחסום שועפאט, מקום בו תכנן לפגוש כוחות ביטחון ולבצע את תכניתו, התיישב במושב האחורי והניח את הסכין בסמוך לרגלו, על מנת שיוכל לשלוף אותה במהירות.

כשהגיע האוטובוס למחסום שועפאט נשאר הנאשם על האוטובוס והמתין לכוחות הביטחון שיעלו עליו לצורך בדיקה שגרתית, וזאת על אף שעל פי הנהלים נוסעי האוטובוס נדרשים לרדת מהאוטובוס ולהיבדק מחוצה לו. שוטר מג"ב אסיל סואעד אשר היה באותה העת בפעילות ביטחונית במחסום, עלה על האוטובוס בכדי לבדוק את הנוסעים שנותרו על האוטובוס ומיד אחריו עלה מאבטח כשהוא אוחז בנשק.

על פי האישום, כשהגיע סואעד אל החלק האחורי של האוטובוס, בסמוך למקום בו ישב הנאשם, התרומם הנאשם מכיסאו, אחז בסכין, ובעוד הוא עומד על מדרגה שבקצה האוטובוס, התנפל על סואעד אשר עמד במפלס נמוך יותר באוטובוס, לפת אותו בצווארו ודקר אותו בראשו בכוונה לגרום למותו. הנאשם המשיך וניסה לדקור את סואעד שוב באזור ראשו וצווארו, אך סואעד התגונן והתעמת עמו. בניסיון לנטרל את הנאשם, המאבטח אשר עמד מאחורי סואעד, ירה 2 כדורים מנשקו אל עבר הנאשם. אחד הכדורים פגע בירכו של סואעד. בדרכו לבית החולים נפטר סואעד כתוצאה מאיבוד דם.

המתין לקורבן עם סכין בכיס

על פי כתב האישום, נגד הנער בן ה-14, המייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין, הוא החליט לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים וכדי להוציא לפועל את תכניתו הוא הצטייד בסכין, כרך סרט דביק סביב ידית האחיזה שלה והחביא אותה בביתו. כחודש לאחר מכן הוא הגיע לאזור העיר העתיקה בירושלים על מנת לאתר הולכי רגל יהודים לשם ביצוע הפיגוע, והמתין ברחוב השלשלת כשהסכין מוסתרת בכיסו. צעיר בעל חזות יהודית ניגש אליו וניסה לברר עמו את הדרך לכותל המערבי, השניים החלו לצעוד יחד וכעבור זמן קצר שלף הנאשם מכיסו את הסכין ודקר את הצעיר בגבו.

אז נמלט הצעיר מהמקום והנאשם רדף אחריו כשהוא אוחז בסכין במטרה לדקור אותו בשנית אך הצעיר הצליח לחמוק ממנו. לאחר מכן הנאשם השליך את הסכין בצד הרחוב והמשיך בדרכו להר הבית כדי להתפלל ולחמוק מכוחות הביטחון. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצע הצעיר ופונה לטיפול בבית החולים.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות