העונש על נטישת כלב? לא תוכל להחזיר בע"ח במשך שנה

תושבת השרון עמדה לדין על כך שהשאירה את כלבה "חומי" קשור לגדר, אף שהיה זקוק לטיפול רפואי ונידונה גם למאסר על תנאי. השופט: "פעלה מתוך מצוקה ובלבול"
גילי סיוון-כהן |
הכלב עדיין גור. אילוסטרציה shutterstock
כלב שאינו הכלב חומי. אילוסטרציה shutterstock

נטישת כלבים היא רעה חולה בחברה הישראלית. תושבת אזור השרון שנטשה כלב שהיה זקוק לטיפול רפואי, יומיים לאחר שקיבלה אותו הורשעה, בין השאר בעבירות של איסור נטישת בעל חיים, הפרת חובה לטפל בבעל חיים ולדאוג לבריאותו ונגזרו עליה קנס בסך 500 שקלים, מאסר על תנאי ונאסר עליה להחזיק בעל חיים נוסף למשך שנה. "באשר לנסיבותיה של הנאשמת", כך הסביר השופט טל ענר את גזר הדין, "שוכנעתי מעדותה בפניי כי הנאשמת פעלה מתוך מצוקה ובלבול ולא מתוך רוע או אדישות לסבלו של בעל החיים, בכך יש למתן את מידת האשם שלה".

על פי כתב האישום, רכשה הנאשמת כלב בשם חומי והכלב נמסר לה שהוא סובל מפציעה ברגלו והוא זקוק לטיפול רפואי. יומיים לאחר מכן השאירה את הנאשמת את הכלב קשור ליד מתנ"ס במושב בשרון ורק במזל, הכלב נמצא באותו יום על ידי עוברת אורח ונלקח לטיפול רפואי.

"אני אוהבת בעלי חיים"

התביעה עתרה למאסר על תנאי וקנס בסך 10 אלף שקלים ומנגד הסנגורית ביקשה להסתפק אך ורק במאסר על תנאי והתחייבות ללא קנס כספי. הנאשמת ציינה בפני בית המשפט כי היא אוהבת בעלי חיים. "המעשה שלי", אמרה לשופט בטרם נגזר עונשה, "היה מתוך תמימות ואני אוהבת בעלי חיים ועזרתי לבעלי חיים. עשיתי הרבה דברים טובים ובחיים לא הגעתי למצב הזה ואני לא יודעת איך הגעתי עד הלום ואני אסיק מסקנות".

השופט טל ענר, שהסתפק בקנס כספי זעום, ציין בגזר הדין כי המקרה מאובחן ממקרים בהם כלבים ננטשים הרחק ממקום ישוב או לצד כביש מהיר.

"בעניינו", כתב השופט, "ננטש הכלב במקום ישוב ולראיה אכן נמצא לאחר שעות ספורות. באשר לנסיבותיה של הנאשמת, שוכנעתי מעדותה בפניי כי הנאשמת פעלה מתוך מצוקה ובלבול ולא מתוך רוע או אדישות לסבלו של בעל החיים, בכך יש למתן את מידת האשם שלה".

עוד הוסיף השופט בגזר הדין: "כל אלה הביאוני למסקנה שניתן בעניינה של הנאשמת להסתפק בעונשים שרובם ככולם צופים פני עתיד לצד קנס כספי בסכום נמוך מהמקובל".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט טל ענר

_______________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות