בני משפחה נאשמים: שכפלו רישיונות למוניות שהורדו מהכביש

כתב אישום הוגש נגד שי שנסי, אשתו מורן ואמו צביה, המייחס להם זיוף וקבלת 2.4 מיליון שקל במרמה. המדינה מייחסת ל-3 גם עבירות מס בעשרות מיליוני שקלים
אייל חן |
מוניות. צילום: מרים אליסטר, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד שי שנסי, 46 מחולון, וכנגד ארבע חברות שבבעלותו, לאחר שהשכיר ושכפל רישיונות של מוניות, זייף רישיונות, פוליסות ביטוח ומסמכים אחרים וכן העלים מס והלבין הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כל זאת בסיוע אשתו מורן שנסי, 39, ואמו צביה שנסי, 75, כל אחת לפי חלקה.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2015-2021 הפעיל שי מוניות על ידי רישום במשרד הרישוי הקושר רכבים שבחזקתו לזכויות הציבוריות שקיבל מאמו צביה, שהיא בעלת עסק לתיווך זכויות ציבוריות (זכות המאפשרת הפעלת מונית ושוויה נאמדת בכ-244 אלף שקלים).

לאחר רישום הזכויות הציבוריות והפעלת המוניות, נהג שי להשכיר את המוניות לנהגים, אשר שילמו תמורת השכרת המוניות סך של 1,750 שקלים לשבוע עבור מונית.

לאחר שהיה משכיר את המונית היה פועל, ללא ידיעתו של הנהג המשכיר, על מנת להפקיע את הזכות הציבורית מאותו הרכב, דבר שהוביל להפיכת המונית לאסורה לשימוש.

לאחר היה דואג לקשור את אותה זכות ציבורית לרכב אחר ולהשכירו כמונית וחוזר חלילה.

שי, כך נטען בכתב האישום, עשה שימוש כפול ברישיון מונית לכל הפחות ב 51 הזדמנויות.

תוך שהוא מציג בפני הנהגים השוכרים מצג שווא לפיו הם שוכרים מוניות המותרות לנסיעה על פי חוק עם רישיון מונית וביטוח, וקיבל במרמה את כספי השכרת המוניות בסך של כ-2.4 מיליון שקלים.

מרמה שיטתית

במהלך התקופה, פעל נאשם שי בסיוען של אשתו ואמו להסתרת בעלותו ברכבים ששימשו לביצוע העבירות על דרך רישום הרכבים על-שם אחרים ללא ידיעתם וללא הסכמתם וזאת במטרה להסתיר את זהותו בביצוע העבירות ובמטרה להסתיר את השימוש בכספים שהתקבלו במישרין ובעקיפין מביצוע העבירות. במהלך התקופה, רכש שי והחזיק עשרות כלי רכב, מתוכם רשם 74 כלי רכב על שם אחרים ללא ידיעתם וללא הסכמתם.

כתוצאה ממעשיו נרשמו לחובת האחרים עבירות תנועה שביצעו נהגים ברכבים, וכן דוחות חניה וחיובים שונים הקשורים ברכבים.

מורן וצביה פעלו להסבת הדוחות מהאחרים הרשומים כבעלי הרכב אל הנהגים ברכבים, כל זאת על מנת להניח את דעתם של האחרים ולמנוע מהם לפעול נגדם.

במהלך התקופה הרלבנטית העלים שי הכנסות בהיקף של כ-10.5 מיליון שקלים, עשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות וקיבל החזרי מס בגובה של למעלה מ-3 מיליון שקלים עבור הוצאות שלא הוציא.

בין היתר, הפיק תלושי משכורת מזויפים שבאמצעותם דיווח על הוצאות מוכרת ואף קיבל החזרים על עבור מס בלו בגין רכישת דלק, שעליו לא שילם מעולם. שי ביצע הלבנת הון בהיקף שעולה על 23 מיליון שקלים והסווה את הכנסותיו באמצעות פתיחת חשבונות בנק מזויפים בסיוע אשתו ורישום החברות שבבעלותו על שם בעלים אחרים.

"כאשר נודע", כך נכתב בכתב האישום, "לשי שאחד ממכריו זומן לתת עדות במשטרה, הורה לו שי למסור גרסה שקרית וכן הוריד מהמונית של אותו מכר את סימני הזיהוי, כך שהיא תראה כרכב רגיל. בהמשך לכך, כשמשטרת התנועה ביצעה אכיפה ועכבה נהגים ששכרו משי מוניות, הנחה את אשתו מורן לאסוף את כלל המסמכים והמחשבים שבהם היה מידע בנוגע לעסקיו ולהעבירם לאדם אחר".


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות