"הושפלתי": ג'קי אזולאי תבעה את אושיית הרשת אביב ראובן

יוצאת הריאליטי ג'קי אזולאי דורשת פיצוי של 150 אלף שקל מראובן לאחר שכתב עליה בחשבון האינסטגרם שלו: "כמה אפשר להיות אמא רעה". בא כוחו: "ביקורת לגיטימית"
גילי סיוון-כהן |
אינסטגרם, אילוסטרציה evanto

ג'קי אזולאי הגישה בתחילת השבוע לבית המשפט תביעת לשון הרע בסך 150 אלף שקלים, נגד אושיית הרשת אביב ראובן, זאת לאחר שכתב עליה באינסטגרם שלו, בין השאר: "כמה אפשר להיות אמא רעה, גרושה רעה, אשה רעה ובן אדם רע".

על פי התביעה אזולאי מכנה את עצמה, אישיות ציבורית מפורסמת, כוכבת ריאליטי וידוענית ישראלית מצליחה, אשר ראובן, פרסם ברשת החברתית אינסטגרם בחשבונו המונה 315 אלף עוקבים פרסום אודותיה העולה לכדי לשון הרע ועשה זאת בכוונה לפגוע. "כמה אפשר להיות אמא רעה, גרושה רעה, אשה רעה ובן אדם רע, כדי לפרסם הודעה אישית כזאת שבוע אחד ספציפי שהאבא המדהים הזה היה עסוק ולהציג מצג שווא כדי להסית את האש ולנסות לכפר על העובדה שאת אמא גרועה שמעדיפה לבלות עם בחורים בגיל של אחיינים שלי, במקום להיות אמא לילדים שלך! מאחל לכל האוהבים שלי אבא כמו ישראל ואמא וגרושה כמוך לא מאחל גם לאויבים שלי".

"התובעת תטען", כך נכתב בתביעתה של אזולאי, "כי הפרסום כפי שפורסם הינו פרסום שהשפיל את התובעת בעיניי הבריות וכן הפרסום אודות התובעת נעשה כמטרה לשנאה, לבוז או ללעג בעיני הבריות… די לקרוא בפרסומים שפורסמו באתרים שכותרתם 'ג׳קי אזולאי הושפלה ומאיימת בתביעה', 'אמא ואישה גרועה', כדי להיווכח כי מדובר בפרסום שהינו לשון הרע כהגדרתו בחוק".

עוד נכתב בתביעה כי הנתבע בחר להציג מצג עובדתי שקרי "כאילו היא יוצאת עם בחורים צעירים במקום להיות אמא לילדיה… די בעיון קל בהסכם בינה ובין הגרוש שלה, כדי להיווכח ששהות הזמנים אשר נמצאת התובעת עם ילדיה עולה עשרת מונים מהזמן אשר הגרוש שלה נמצא עם ילדיהם. אך האמת העובדתית לא מנעה מהנתבע להטיח דברי שקר ובלע אודות התובעת וזאת כדי להשפיל ולרמוס ולגרום ללעג ולבוז".

"הבעת דעה"

אביב ראובן טרם הגיש כתב הגנה לתביעה, אולם בא כוחו, השיב לאזולאי, כאשר העבירה לו התראה לפני נקיטת הליכים. בתגובתו ציין כי מדובר בהבעה דעה וכי האדם הסביר הבין שמדובר בדעתו האישית ואין במקרה כל עילה לתביעת לשון הרע.

"אזולאי", כך לפי תגובת עורך הדין, "פנתה אל שולחי דקות לאחר הפרסום, וכלל לא ביקשה את מחיקת הפרסום. עניין אשר מעלה תהייה בנוגע למידת הפגיעה בשמה… שולחי פירט בפרסום, המהווה ביקורת והגנה על עניין אישי כשר של חברו אשר אליו הופנה הפרסום, את דעתו על התנהלותה של מרשתך. אין חולק ולא יכול שיהיה כי יש בפרסום זה עניין ציבורי, שעה שמרשתך מפרסמת בפני כולי עלמא הודעה אישית חלקית אשר קיבלה מאת הגרוש שלה".

בהמשך נכתב עוד: "מרשתך אכן אישיות ציבורית מפורסמת וככזו, ביחוד כאשר היא בוחרת לפרסם את חייה האישיים ברשתות החברתיות, היא חשופה לביקורת ציבורית רבה יותר, כמו במקרה דנן כאשר בחרה לפגוע בגרוש שלח ולפרסם את שיחותיהם האישיות בצורה פומבית… שולחי מעוניין לבקש סליחה אם פגע בה בביקורת האמורה. לא הייתה לו כל כוונה לעשות זאת, וכל רצונו היה להגן על עניין אישי כשר של חברו, אשר אליו הופנה הפרסום, ולהביע ביקורת על פרסום עניינים פרטיים וחלקיים בין בני זוג בפני כולי עלמא. נוסף על כך, שולחי מצר אם ילדיה של מרשתך אכן נפגעו שכן כל כוונתו הייתה לפעול דווקא למענם בכדי להביא את מרשתך שלא לנהוג כפי שנהגה".


עו"ד יעל מנדלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות