נפגע במהלך הפרות סדר – יפוצה ב-10 אלף שקל

תושב שכונת בית אורות בי-ם יקבל את הפיצוי במסגרת תביעה אזרחית נגד הפוגעים, ערבים תושבי מזרח העיר שיידו אבנים לעברו ואל עבר אחרים לפני כשנתיים
נעמה כהן |
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

יהודי תושב שכונת בית אורות בירושלים הגיש תביעה אזרחית כנגד ערבי שיידה לעברו אבנים יחד עם אחרים לפני כשנתיים. בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה, לפיו התוקף יפצה את היהודי ב-10 אלף שקלים.

בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה בהליך אזרחי, לפיו ערבי שיידה אבנים, לפני כשנתיים, לעבר יהודי תושב שכונת בית אורות בירושלים יחד עם אחרים, אירוע במהלכו נפצע היהודי, ישלם לנפגע פיצויים בסך 10 אלף שקלים.

הסכם הפשרה נערך במסגרת תביעה אזרחית שהגיש היהודי.

לפני כן, הורשע התוקף, ע"פ הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של התפרעות ותקיפה סתם בצוותא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. בימ"ש גזר על המחבל 7 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

לאחר הרשעתו, הוגשה התביעה האזרחית במסגרתה נתבע באופן אישי לשלם פיצויים לנפגע העבירה.

פיצוי על הנזק והסבל

על פי כתב התביעה, לפני כשנה וחצי נורו מספר זיקוקים לעבר בית אורות שהובילו לשריפת קוצים.

מספר תושבים בעלי חזות יהודית, ביניהם התובע, יצאו לכבות את השריפה. לאחר כיבויה, נותרו התושבים בסמוך לכניסה למתחם.

באזור השעה 23:50 החלה הפרת סדר על הכביש ברחוב שמואל בן עדיה, במהלכה יידו עשרות מתפרעים עשרות אבנים לעבר התושבים ובית אורות, ממרחק של כ- 10-20 מטרים.

הנתבע, כך נטען, נטל חלק בהתפרעות ויידה אבן לעבר התושבים ובית אורות, ממרחק של כ- 20 מטרים.

כעבור מספר דקות, הרים הנתבע אבן גדולה, הטיחה בכביש על-מנת לרסקה לאבנים קטנות, הרים שני שברי אבנים בגודל ככף יד ויידה אותם ממרחק של כ- 20 מטרים לעבר התושבים היהודים ובית אורות, הכל מתוך מניע של גזענות.

"לתובע נגרמו כאב וסבל במהלך האירוע האלים שעבר, כאשר עשרות אבנים הושלכו לעברו, באופן שגרם לו לחשוש לשלמות גופו ואף לחייו. מדובר על דקות ארוכות של אימה, במהלכן התובע אף ספג פגיעה ברגלו, מה שאף העצים את תחושת הפחד שחש. שכן, הפגיעה הפיזית הפכה מציאותית, ובאותם רגעים לא ידע התובע באיזה מצב גופני יצליח להינצל מהאירוע, אם בכלל", כך נכתב בתביעה.


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות