למה לא כדאי להגיע לקרב סכינים בידיים חשופות?

אירוע דקירה בין שני פועלים תאילנדים במהלך עבודתם בשטח חקלאי בקלנסואה הגיע לביהמ"ש לאחר שהתברר כי השניים התווכחו האם לערוך ביניהם דו-קרב
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

פתרון סכסוכים בדו קרב – כמעט ונעלם מהעולם, אבל מתברר שאצל מספר פועלים מתאילנד, שעובדים בחקלאות באזור השרון, זה עדיין נותר כחלק מהנורמה, לאחר שאחד מהם הזמין את חברו לדו קרב וזה הסתיים בבית חולים ובכתב אישום ובבקשה למעצר עד תום ההליכים נגד התוקף.

על פי כתב האישום, שהגישה יחידת התביעות שלוחת שרון, מדובר בשני עובדים תאילנדים אשר עבדו בשטח חקלאי בקלנסואה. עת אכל המתלונן ארוחת ערב במקום, פנה אליו הנאשם ואמר לו: "בוא נעשה קרב שנראה מי החזק בסוף". המתלונן, שכאמור אכל באותה עת, לא נעתר לבקשתו, והנאשם עזב את המקום ברכב עבודה קטן על מנת לרכוש סיגריות. כאשר חזר הנאשם למקום ברכב, והמתלונן אשר הבחין בו, ניגש אליו, ובזמן שישב ברכב הכה במכת אגרוף בראשו תוך שמציע שיערכו את הקרב כעת.

"סכנה לציבור"

בנסיבות אלה, התרחק המתלונן מהנאשם, ואילו הנאשם תפס בסכין, ורץ לעברו של המתלונן, כאשר האחרון שואל לפשר מעשיו. או אז, דקר הנאשם את המתלונן מתחת לבית שחי מצד שמאל באמצעות הסכין. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלונן פצע דקירה והוא הובהל לבית החולים שם הצילו את חייו לאחר שמדובר היה בסכין שלטענת המתלונן הנאשם היה צריך לשלוף מתוך גופו לאחר הדקירה.

המתלונן תיאר בעדותו את אשר אירע וציין כיצד הקניט אותו הנאשם מספר פעמים. הוא אישר שאכן נתן לנאשם מכה בראשו אז זאת אך לאור הצעותיו החוזרות ונישנות של המשיב לקרב אגרופים. הוא מסר כי הניח שהתכוון כי יערכו קרב שכזה בידיים נקיות וללא כלי תקיפה או סכין.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, ציין בין השאר פקד ליאור חיים סלוצקר, מיחידת התביעות שרון, כי: "בשים לב לנסיבות ביצוע העבירה, הרי שמתעוררת מסוכנות ממשית לשלום הציבור, ולשלומו וביטחונו של המתלונן בפרט, כאשר הנאשם הגיב באופן חסר פרופורציות, בוחר להגיב על מעשיו של המתלונן בדרך של דקירה באמצעות סכין. אך בנס לא הסתיים האירוע באופן טראגי".

_____________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות