הוחמר עונשו של עוקץ הנשים

ביהמ"ש החמיר את עונשו של רותם מזרחי, שהורשע בעבירות של מרמה וגניבה מנשים שהכיר באפליקציית הכרות, משנתיים ל-3 שנות מאסר. הפיצוי למתלוננות נותר על כנו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בתל אביב החמיר את עונשו של רותם מזרחי, שהורשע בעבירות של מרמה וגניבה מנשים אותן הכיר באפליקציית הכרויות, לשלוש שנות מאסר. הפיצוי למתלוננות בגובה 50 אלף שקלים, נותר על כנו.

כזכור, בית המשפט השלום בת"א, השופט עלאא מסארווה, הרשיע על פי הודאתו את רותם מזרחי בשמונה אישומים שונים וגזר על מזרחי 24 חודשי מאסר. במסגרת כתב האישום המתוקן, בו הודה מזרחי, עולה כי הוא נהג לגנוב ולקבל דברים במרמה מנשים שונות, אותם הכיר באפליקציית הכרויות. בין היתר, מזרחי נהג לשקר בנוגע לשמו, עברו, עיסוקו, מקום מגוריו ועוד. כך למשל, הציג עצמו כ"רותם גרטלר" או "רותם קציר" וטען בפני המתלוננות כי בבעלותו דירה והוא מתגורר בת"א או בחיפה, עובד בתחום הביטחון או כפרמדיק ובעברו היה קצין ביחידת המסתערבים. לאור מצגי השווא, אפשרו חלק מהמתלוננות למזרחי להתגורר בביתן. במהלך תקופת המגורים המשותפים ניהל עם המתלוננות קשר רומנטי ולא פעם גם גנב מהן כספים או חפצים. ההסדר בין הצדדים לא כלל הסכמה על העונש.

הפרקליטות ערערה על קולת העונש. במסגרת הערעור נטען בין היתר כי "מבחינת הרתעת הרבים – כאמור, במשך למעלה מעשור (בין 2009-2021) ביצע עבירות מרמה דומות לאלו שבענייננו, ב 28 תיקי חקירה שונים. בגין עבירות אלו, ריצה המשיב שלוש תקופות מאסר לתקופה המצטברת העולה על 6.5 שנים, כששלוש פעמים הופעלו נגדו מאסרים מותנים, שלא היה בהם להרתיעו".

עוד נכתב כי "מעבר לכך בשניים המשתים בהם נידון המשיב למאסר בפועל, ביצע את העבירות רק בחלוף חודשים ממאסרים קודמים. וכאמור, גם את העבירות שבתיקנו ביצע תוך כדי ניהול תיק אחר, ובהמשך – לאחר שעוכב ביצוע עונש המאסר בפועל שהוטל עליו".

במסגרת הדיון בערעור קיבלו הצדדים את המלצת בית המשפט המחוזי ת"א ועונש המאסר בפועל של מזרחי הוחמר משנתיים לשלוש. במסגרת פס"ד ציין בית המשפט כי: "אולם עיקר הדברים הוא, שהתוצאה העונשית אשר נקבעה בסופו של יום על ידי בית משפט השלום אינה נותנת את הביטוי הראוי לחומרת מעשי העבירה, הצטברותם ורקעו הפלילי של המערער והיא אינה עומדת בהלימה להצטרפות הנסיבות המחמירות בפרשה זו".

_____________________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות