המדינה לעליון: "להחמיר בענישה על גננות שהורשעו בהתעללות"

שתי הנאשמות נידונו לעונש של 5.5 שנות מאסר, ובפרקליטות טוענים כי מדובר בעונש קל: "יש להרתיע כל מי שמבקש לעסוק בטיפול בפעוטות כדי שמעשים אלו לא יישנו"
גילי סיוון-כהן |
לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על תקופת המאסר שנגזרה על סוסן ושורוק קסיס, שהורשעו בהתעללות ותקיפה של תשעה פעוטות, בגילאי חצי שנה עד שלוש, במהלך עבודתן במעון יום בפסוטה.

כזכור, במרץ 22, הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ארז פורת, את סוסן ושורוק קסיס, ששימשו כגננות במעון היום, בביצוע עבירות התעללות בקטין ובעבירה של תקיפת קטין בצוותא; סוסן הורשעה גם בעבירות של תקיפת קטין בידי אחראי ובתקיפה סתם בנסיבות מחמירות; שורוק הורשעה גם בעבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע בידי אחראי ובתקיפת קטין בידי אחראי. בהכרעת הדין נקבע כי הנאשמות הניפו פעוטות באוויר והטיחו אותם, נתנו מכות לגופם ולראשם, לעיתים באגרופים ובבעיטות או באמצעות צעצוע, טלטלו את הקטינים, משכו בשערם הושיבו את הפעוטות בכח ועוד. בית המשפט גזר על השתיים 5.5 שנות מאסר בפועל; 12 חודשי מאסר על תנאי קנס בסך 5,000 שקלים, ו-100 אלף שקלים פיצוי כולל לנפגעי העבירה.

שגרה של התעללות

"בענייננו", כתבו נציגי המדינה בערעור, "כל הפרמטרים מצביעים על רף חומרה גבוה במעשיהן של כל אחת מהמשיבות ובכללם: מרכיב החזרתיות של המעשים, כחלק משגרת יומן של המשיבות וההתנהלות "הרגילה" שלהן; מובהקות הפוגעניות שבמעשים; ריבוי המקרים; אופיים האלים עד מאוד של חלק מן המעשים שכוונו לפגיעה בראש דווקא; גילם הצעיר מאוד של הפעוטות, כבני מספר חודשים ועד שלוש; וחוסר הישע המוחלט שלהם מול המשיבות שהיו אמונות על שלומם, רווחתם, הגנתם וביטחונם".

במסגרת הערעור נטען עוד, כי בית המשפט לא הסיק את המסקנה העונשית המתחייבת מקביעותיו ביחס לחומרת המעשים, ולנזקים המשמעותיים שגרמו המשיבות לפעוטות ולבני משפחותיהן. המערערת הוסיפה כי שגה בית המשפט שלא נתן משקל ראוי לנזקים הפיזיים, רגשים, והתפתחותיים, שגרמו המשיבות במעשיהן לפעוטות. בנוסף, נטען כי בנסיבות אלה, נדרשת ענישה ראויה וחמורה, שתהא לנגד עיניהם של כל מי שמבקש לעסוק בטיפול בפעוטות כדי שמעשים ועבירות מסוג זה לא יישנו.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות