המחווה היפה של השופטת להומלס העצור

ביהמ"ש הורה על שחרורו של דר רחוב, 29, שנעצר בחשד שהשליך אבנים על רכב. בתום מסרה לו השופטת זכריה שטר של 200 שקלים: "המשטרה צריכה לפתוח את הלב"
רונן לוי |
עצור. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

האם זאת המהפכה המשפטית שמדבר עליה השר יריב לוין? סגנית נשיאת בית משפט השלום בעכו, אביגיל זכריה, הורתה על שחרורו של דר רחוב, בן 29, שנעצר בגין השלכת אבנים על רכב ובתום הדיון לאחר שציינה בהחלטתה שראוי שהמשטרה תפעיל גם לב רחום וקשוב למצוקות האזרחים, שלפה מארנקה 200 שקלים והעבירה אותם לדר הרחוב.

לפני מספר ימים, התקבל דיווח במשטרה על אדם שזרק אבנים לעבר רכבת ולאחר מכן נשכב על המסילה במטרה להתאבד ובעקבות כך נעצרה תנועת הרכבות, שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד והעבירו אותו לתחנת המשטרה, שם הוא נחקר ולאחר מכן נכלא להמשך חקירה.

מאוחר יותר הוא הובא לבית משפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. הסנגור, ביקש לשחררו וציין כי עצוב שמקרה כזה בכלל הובא לבית המשפט. "מדובר בפעולה של אדם במצוקה שרצה לקבל כוס תה וסנדויץ' לאכול כי הוא רעב ללחם", אמר עו"ד בדר.

"אין עילת מעצר"

השופטת זכריה קיבלה את דברי הסנגור וכתבה בהחלטתה כי מעיון בתיק החקירה ובעיקר בהודעת החשוד תחת אזהרה, מעלה תמונה קשה של מצבו האישי של החשוד שלא ברור כלל וכלל מדוע היחידה החוקרת מצאה להביאו להארכת מעצר.

"גם אם היה חשד סביר לעבירה המיוחסת במועד עיכוב החשוד ע"י קצין", כתבה השופטת, "הרי שנוכח הנטען ע"י החשוד היה מקום לשקול הצורך בהבאתו להארכת מעצר בבית המשפט. בשים לב לרף החשד הסביר, אשר קיים רק בקושי, לא קיימת עילת מעצר המצדיקה המשך מעצרו של החשוד מאחורי סורג ובריח".

עוד הוסיפה השופטת זכריה בהחלטתה: "מצופה שמשטרת ישראל תפעיל לא רק שכל ישר ואת מלוא עוצמתו של החוק, אלא גם לב רחום וקשוב למצוקות האזרחים ותפעיל את שיקול דעתה הטוב בטרם תבוא בבקשות להארכת מעצר לתקופה של 5 ימים בתיק מסוג זה וזאת בהינתן רף החשד הסביר ופעולות החקירה כשלעצמן כלל לא הצדיקו הארכת מעצר". בתום הדיון, להפתעת כולם, הוציאה השופטת מארנקה 200 שקלים והעבירה אותם לחשוד.

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביגיל זכריה

_____________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות