נאשם בהתעללות בכלבים לא יורשה להחזיק בעל חיים למשך 7 שנים

העליון דחה את ערעורו של תושב הצפון שנידון גם לשנה וחצי מאסר בפועל: "ידע כל הנוהג כך כי הוא עלול לשאת בעונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח"
גילי סיוון-כהן |
כלב, ארכיון

תושב הצפון, נהג להתעלל בכלבים אשר היו בבעלותו ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל וכן ל-7 שנות הגבלה על החזקת בעלי חיים. כעת שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, דחה את בקשת הערעור של הנאשם וציין בפסק הדין: "ידע כל הנוהג כך כי הוא עלול לשאת בעונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח".

כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של המשטרה שלוחת להב, מנה 10 אישומים. המבקש הורשע ב-3 מהם בעבירות של עינוי, התאכזרות והתעללות בבעל חיים ו 3- עבירות של החזקת בעלי חיים מבלי לספק את צרכי מחייתם, לדאוג לבריאותם ולמנוע התעללות בהם וכן בעבירות של אי-מתן טיפול לבעל חיים חולה או סובל, החזקת בעלי חיים במתחם מלוכלך בהפרשות גוף ופסולת, קשירת בעלי חיים וקשירת בעל חיים בקולר חנק.

בהרשעת הנאשם בית משפט התבסס, בין היתר, על עדויות הווטרינרים שטיפלו בחלק מהכלבים, תיעוד רפואי שהוגש והודאת הנאשם בפועל במקצת מבין המעשים. מיתר העבירות שיוחסו לו, הוא זוכה מחמת הספק. בית משפט קבע כי הוא פגע במידה גבוהה, בין היתר, בערך ההגנה על בעלי החיים. הודגש כי הנאשם התעלל בכלבים "פעם אחר פעם בדרכים מגוונות ואכזריות". בית המשפט הוסיף ונתן משקל, בין היתר, לכך שהמבקש לא לקח אחריות על מעשיו ולהתרשמותו שהסיכון להישנות העבירות מצדו גבוה.

"התנהגות הראויה לכל גינוי"

לאחר שהערעור על עונש המאסר נדחה בבית המשפט המחוזי, הגיש הנאשם בקשת ערעור לעליון בה ציין בין השאר כי נגרם לו עיוות דין ומעשיו אינם מהווים התעללות. לעניין העונש, נטען כי הגבלת הנאשם מהחזקה בכלביו אינה צודקת נוכח משמעותם עבורו ואף לדידו גורמת להם "צער מיותר".

השופט אלרון דחה את בקשת הערעור. בהחלטתו ציין השופט כי העונש שנגזר על המבקש הולם את נסיבות עניינו, ואינו סוטה ממדיניות הענישה הנהוגה באופן המצדיק היעתרות לבקשה. זאת בפרט, נוכח ההחמרה הנדרשת בעניינם של אלו הפוגעים בבעלי חיים. "נאמנותם וחיבתם של כלבים לבעליהם היא מהמפורסמות ולא בכדי נאמר על הכלב שהוא חברו הטוב של האדם. אולם, לא אחת אנו נתקלים במי שבוחרים להתאכזר ולהתעלל בכלבים בחזקתם, תוך ניצול תמימות הכלבים ותלותם המוחלטת בהם. התנהלות זו ראויה לכל גינוי, ומוטב שידע כל הנוהג כך כי הוא עלול לשאת בעונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח. כך היה ראוי גם בעניינו של המבקש, אשר לא ניתן להצדיק את התנהלותו כעולה מעובדות הרשעתו בדין", כתב השופט אלרון בהחלטתו.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף אלרון

_____________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות