5 שנות מאסר לשרונה פרינץ' שהורשעה בהונאת גברים

פרינץ' הורשעה על פי הודאתה כי קיבלה לידיה במרמה עשרות אלפי שקלים על בסיס מצגים כוזבים שהציגה בפני קורבנותיה, בין השאר כי חלתה במחלה קשה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

בית משפט שם סוף, לפחות לשנים הקרובות, למעללי המרמה של שרונה פרינץ'. פרינץ' הורשעה, על פי הודאתה, כי הונתה גברים בעשרות אלפי שקלים לאחר שהציגה בפניהם מצגי שווא על מצבה הבריאותי, הכלכלי או על מצוקותיה השונות. בית המשפט גזר עליה 5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך 10 אלף שקל וכן פיצויים לקורבנות בגובה של 160 אלף שקלים.

לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום נגד פרינץ' אשר ייחס לה עבירות מרמה כלפי מספר קורבנות. לאחר תחילת ניהול ההליכים, הודתה פרינץ' בכתב אישום מתוקן והורשעה על פי הודאתה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר בכוונה להונות, גניבה ושימוש במסמך מזויף.

מכתב האישום המתוקן עלה כי פרינץ', ילידת 1964, הכירה באינטרנט גבר ירושלמי, הציגה עצמה בפניו בכזב כבת 42 העוסקת ברפואה, ובמשך מספר חודשים קיבלה במרמה ממנו ומאמו עשרות אלפי שקלים, זאת על בסיס מצגים כוזבים שונים שהציגה להם, ובין אלה טענתה כי היא בהריון מאותו גבר ודבריה כי תעזוב את הארץ והוא לא יזכה לראות את בנו, וכן מצגי שווא על כך שבידיה להשיג לו דרכון בריטי.

עבר פלילי מכביד

בנוסף, כך לפי הרשעתה, קיבלה פרינץ' במרמה עשרות אלפי שקלים מגבר ירושלמי אחר שבפניו הציגה מצג מרמתי לפיו חלתה במחלה קשה ורק טיפול בשווייץ בעלות של עשרות אלפי שקלים יציל את חייה. כמו כן, כך על פי הכרעת הדין, פרינץ' ניסתה לקבל במרמה עבור עצמה דרכון ותעודת זהות ישראלים תחת שם כוזב, ולצורך כך הזדהתה בסניף משרד הפנים בירושלים באמצעות דרכון בריטי מזויף ומסמכים מזויפים אחרים.

סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט ירון מינטקביץ, נימק את העונש שהטיל על פרינץ בחומרת המעשים, בעברה הפלילי המכביד שכולל הרשעות במספר עבירות מרמה, בעובדה שריצתה כבר מאסר ממושך בגין תיק מרמה אחר בו הורשעה בעבר ובכך שהחלה לבצע את העבירות בתיק בו הורשעה כעת, זמן קצר בלבד לאחר שחרורה מן המאסר בתיק הקודם, דבר המלמד על כשלון ההרתעה בעניינה.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

__________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות