האם זה סופו של הגנב שאהב משקפי יוקרה?

תושב הצפון, 51, נאשם כי פרץ למספר רב של חנויות אופטיקה וגנב רכוש בשווי של מאות אלפי שקלים. הוא נתפס בתום מרדף לאחר שנצפה נכנס לבית עסק באזור השרון
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

חנויות אופטיקה מחזיקות בסחורה יקרה מאוד ונראה כי תושב הצפון, בן 51, הבין זאת היטב. לטענת יחידת התביעות של המשטרה הוא התפרץ למספר חנויות אופטיקה וגנב זוגות משקפיים רבים ככל הניתן בשווי מאות אלפי שקלים. כך עולה, מכתב אישום שהוגש על ידי יחידת התביעות שלוחת שרון, שאף ציינה בבקשה למעצר עד תום ההליכים, כי מדובר במסע התפרצויות וגניבה מחנויות אופטיקה.

על פי כתב האישום בחודשים האחרונים הנאשם שם לו למטרה לפרוץ לחנויות אופטיקה ולגנוב זוגות משקפיים רבים ככל הניתן. הנאשם באופן שיטתי נהג לפרוץ לחנויות אופטיקה תוך ניפוץ הוויטרינות וגרימת נזק רב לדלתות הכניסה ולרוקן את המדפים ממשקפי יוקרה ככל שרק עלה בידו לתוך קרטון או שקית. באחד התפרץ הנאשם לחנות אופטיקה לאחר שניפץ את זכוכית דלת הכניסה לחנות, פתח אותה ונכנס פנימה, ונטל מהמדפים ומגירות 120-130 זוגות משקפיים בשווי מוערך של 130-140 אלף שקל. במקרה אחר, הוא משך בחוזקה את דלת הכניסה של חנות אופטיקה וכאשר נפתחה, הוא גנב מתוך החנות 58 זוגות משקפי יוקרה בשווי מוערך של 80 אלף שקלים.

"מסוכנות לציבור"

המזל הטוב שלו הסתיים לפני מספר שבועות, כאשר ניפץ זכוכיות של חנות אופטיקה בשרון נכנס לתוך החנות ונטל מתוך המדפים כ־19 זוגות משקפיים בשווי של כ-38 אלף שקלים, הוא הכניס את הקופסה לתוך הרכב ונסע מהמקום. עובר אורח אשר הבחין במתרחש הזעיק משטרה ושוטרים שהבחינו ברכב שלו פתחו במרדף אחריו בסיומו הוא נעצר לאחר שפגע בניידת עם רכבו. בין לבין בכתב האישום הוסיפו כי הוא קנה שני שואבי אבק מסוג דייסון בשווי 6,200 שקלים, אולם לא העביר את הכסף לבעל החנות, רק הראה לו צילום הנחזה להעברה בנקאית ובמקרה אחר נכנס לחנות נוחות בתחנת דלק וגנב משם מכונת תספורת ומוצרים נוספים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו, בין השאר, נציגי יחידת התביעות כי מדובר במי שדרוש חקירה בתיקים נוספים רבים בתחנות הפרוסות ברחבי הארץ בגין עבירות דומות לרבות התפרצויות לחנויות אופטיקה.

"מסוכנותו של המשיב לציבור ולרכושו מובהקת ועולה מעצם המיוחס לו. מדובר במסע התפרצויות וגניבה מחנויות אופטיקה, כאשר המשיב מבצע את זממו ללא כל מורא כאשר מגיע לחנות, ולאחר שבודק את סביבתו מנפץ את זכוכית הדלת או פותח אותה בחוזקה, ומרוקן מדפים שלמים עמוסים במשקפי יוקרה בשווי של עשרות אלפי שקלים", נכתב בבקשת המעצר.
___________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות