הסתה בפייסבוק: תושב מזרח י-ם נאשם בעידוד לטרור

מעתז אבו ג'מל, 27, נאשם כי במשך שנים פרסם ברשת החברתית הודעות תמיכה למעשי טרור. לאחר רצח החיילת נועה לזר ז"ל כתב: "גנרל אלקודס השהיד עדי תמימי"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
הביע תמיכה במחבל. סמל נועה לזר ז"ל שנהרגה אמש בפיגוע בשועפט. צילום: דוברות המשטרה

ההסתה לטרור באזור מזרח ירושלים גוברת מיום ליום, וכעת הוגש לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד מעתז אבו ג'מל, תושב העיר כבן 27, ולפיו הוא פרסם במשך שנים בחשבון הפייסבוק שלו דברי הסתה לטרור.

בין השאר נטען, כי כתב ברשת החברתית "להיות שהיד שחוסל בכמות גדולה של ממטרי כדורים, סמלון של לב, שהבוקר שלכם יהא מבושם בריח השהידים".

לאחר רצח החיילת נועה לזר ז"ל במחסום שועפט פרסם את תמונת המחבל וכתב: "גנרל אלקודס השהיד עדי תמימי". כתב האישום נגד אבו ג'מל הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

בכתב האישום, צוין כי הנאשם הוא קרוב משפחתם של המחבלים עדי, ע'סאן ועללא אבו ג'מל שביצעו פיגועים בירושלים במהלכם נרצחו שבעה אנשים ונפצעו נוספים.

הנאשם החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "פייסבוק" תחת השם "מעתז אבו ג'מל" בשפה העברית. מאז 2016 ובמשך שש שנים פרסם אבו ג'מל רשומות בערבית שיש בהן משום גילוי תמיכה למעשי טרור והזדהות עם מבצעיהם. התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו.

"ריח שהידים"

כך למשל, בשנת 2016 שינה הנאשם את תמונת הנושא בחשבון הפייסבוק לפרסום ובו תמונותיהם של עדי, ע'סאן ועלאא, וכתב: "לרחף בשמי הלאום, סמלון של תנועת V (סימן ניצחון), להיות שהיד שחוסל בכמות גדולה של ממטרי כדורים, סמלון של לב, שהבוקר שלכם יהא מבושם בריח השהידים".

ברשומות אחרות פרסם אבו ג'מל דברי שבח לעודי תמימי, שביצע פיגוע ירי במחסום שועפאט במהלכו נרצחה החיילת נועה לזר ז"ל.

כך למשל, פרסם במהלך 2022 תמונה בה נראה המון מניף כרוז ובו תמונתו של תמימי, ועל גבי הכרוז כיתוב "גנרל אלקודס השהיד עדי תמימי".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הסתה לטרור והפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ביהמ"ש נעתר לבקשה.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות