מנהלי חברה נאשמים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

כתב האישום שהוגש נגד השניים לביהמ"ש ברמלה מייחס להם עבירות מס בהיקף של למעלה מ-11 מיליון שקל בניסיון להפחית את חבות המס הכוללת של עסקי החברה
נעמה כהן |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום כנגד שני מנהלי חברה, אחד מהם הוא גם בעל מניות ודירקטור בה. השניים, ביחד עם החברה, מואשמים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות על סך למעלה מ-11 מיליון שקלים. החשבוניות הפיקטיביות, שהונפקו על שם עוסקים שונים, שימשו להפחתת חבות המס הכוללת של עסקי החברה בסכום של למעלה ממיליון וחצי שקלים.

על פי כתב האישום, קיזזו הנאשמים, גאבר אבו כאשף ואדהם אבו עאנם, במשך תקופה של שנה למעלה מ-20 חשבוניות פיקטיביות במסגרת דיווחי מע"מ של חברת "גמא הוד שירותים ואחזקה בע"מ". החשבוניות הונפקו על שם עוסקים שונים, אשר לא ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות המתוארות בהן.

כמתואר בכתב האישום רשמו הנאשמים את החשבוניות הכוזבות בספרי הנהלת החשבונות של החברה שניהלו, על אף שהעסקאות המתוארות בהן לא בוצעו, וזאת על מנת להפחית את מס התשומות הגלום בחשבוניות הפיקטיביות מחבות המס הכוללת שלהם. הם מואשמים גם בכך שניכו מס תשומות בלי שהיה להם לגביו מסמך כדין במטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות וכן בכך שהכינו, ניהלו או הרשו להכין או לנהל, פנקסי חשבונות כוזבים.

מדוע נפגשו שתי אחיות על ספסל הנאשמים?

עוד בחדשות: שתי אחיות מאזור השרון, התקבלו ללימודים במכללה האקדמית תל אביב יפו, בתוכנית הסבת אקדמאים ללימודי סיעוד, באמצעות מסמכים מזויפים לפיהם הם סיימו תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, המקרה התגלה כאשר אחותה של הסטודנטית שכבר למדה שנה, הגישה בקשה לקבלה לפי המסמכים המזויפים. בימים האחרונים הוגש נגד השתיים כתב אישום.

לפי כתב האישום, לפני מספר שנים, זייפה אחת האחיות כבת 30, מסמכים הנחזים להיות תעודת דיפלומה חתומה כדין על שמה, כבוגרת תואר ראשון B.A במדעי החברה והרוח, וגיליון ציונים מטעם האוניברסיטה הפתוחה. בפועל, היא מעולם לא ביצעה קורס אקדמי באוניברסיטה הפתוחה ולא הייתה זכאית לתואר ראשון. לאחר מכן היא הגיעה לפגישת ייעוץ במכללה האקדמית, במסגרתה הגישה את המסמכים המזויפים, במטרה להתקבל ללימודי תכנית הסבת אקדמאים ללימודי סיעוד, ועדת הקבלה דחתה את מועמדותה של הנאשמת לתכנית ההסבה.

בינתיים, כעבור שנה, אחותה כבת 40, הגיעה גם היא עם מסמכים מזוייפים של תעודת דיפלומה חתומה כדין על שם הנאשמת, כבוגרת תואר ראשון B.A במדעי החברה והרוח, וגיליון ציונים מטעם האוניברסיטה הפתוחה למרות שמעולם לא נרשמה ללימודים אקדמאיים באוניברסיטה הפתוחה, ולא הייתה זכאית לתואר ראשון. אותה אחות דווקא התקבלה ללימודים ואף סיימה את השנה הראשונה.


עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות