עובדי חברות ביטוח חשודים בסחר במידע של לקוחות

הרשות להגנת הפרטיות פשטה על זירות הקשורות לחשודים בהוצאת מידע אישי וכלכלי על לקוחות החברה ובסחר במידע על מבוטחים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הרשות להגנת הפרטיות פשטה בימים האחרונים על מספר זירות הקשורות לעובדים בחברת ביטוח, החשודים בהוצאת מידע אישי וכלכלי על לקוחות החברה תוך נקיטת פעולות מגוונות ומתוחכמות להסוואת פעילותם.

על אף שהתגלתה התנגדות פיזית בחלק מהזירות, פעילות חוקרי הרשות הושלמה בהצלחה ונתפסו חומרי מחשב רבים אשר הוחרמו על ידי הרשות.

הפשיטה בוצעה במסגרת חקירה פלילית שפתחה הרשות להגנת הפרטיות, שבמרכזה פרשת ריגול מסחרי וסחר במידע אישי וכלכלי על מבוטחים ומבוטחות בחברה, שכלל שליפת מידע רב ומכירתו למשווקים שונים בתחום ביטוחי הבריאות. החשודים נחקרו באזהרה על ידי חוקרי הרשות בחשד לעבירות שונות, וביניהן, הפרת חובת הסודיות שלהם במאגר המידע וכן שימוש במידע הרגיש בניגוד למטרה לשמה נאסף המידע.

ברשות להגנת הפרטיות מדגישים כי מידע כלכלי ורפואי אודות מבוטחים הינו מידע רגיש המוגן על פי חוק, וכי הרשות תמשיך לפעול בתקיפות נגד כל פעילות מסוג זה וכנגד כל מי שסוחר במידע מסוג זה ללא רשות. החקירה נמשכת ובסופה יגבשו ברשות את המסקנות הסופיות ואת ההמלצה בעניין הגשת כתב אישום.

עוד בחדשות: הכנסת אישרה לאחד תיקי החייבים בעת מתן צו תשלומים

מליאת הכנסת אישרה תיקון לחוק ההוצאה לפועל ההופך את הוראת השעה בחוק ההוצאה לפועל העוסקת באיחוד תיקי חייבים להוראת קבע.

במסגרת חוק ההוצאה לפועל, נקבעה הוראת שעה, המסמיכה את רשמי ההוצאה לפועל לאחד את תיקי החייב בעת מתן צו תשלומים בתיק.

בשל נחיצות הוראת השעה והצלחתה היא אושרה כאמור כהוראת קבע.

בדברי ההסבר לתיקון נאמר, כי צו תשלומים שמעניק רשם ההוצאה לפועל לבקשת חייב, ניתן ביחס לתיק שבו הוגשה הבקשה. רק במקרה שהחייב מגיש בקשה לאיחוד תיקים, קובע לו הרשם צו תשלומים אחד ביחס לכל התיקים שבאיחוד כאמור בסעיף 74יא לחוק.

לעיתים, מזהים הרשמים במהלך דיון בצו תשלומים בתיק פרטני, כי יש הצדקה לבצע איחוד של כל תיקי החייב, במטרה להסדיר את כלל החובות שיש לו בהוצאה לפועל.

כשרשם רואה לפניו את מכלול התיקים של החייב, יש באפשרותו לתת החלטה אחידה וקוהרנטית של צו חיוב בתשלומים בכל התיקים של החייב חלף מגוון החלטות שניתנות בתיקי החייב השונים.

אומנם, יש לחייב אפשרות להגיש בקשה לאיחוד תיקים, אך חייבים רבים אינם מודעים לזכותם לכך או לאופן המימוש שלה או שאינם יכולים לעמוד בתנאי הסף של איחוד התיקים – תשלום חודשי של 3 אחוזים מסכום החוב. הסמכת הרשם להורות על איחוד תיקים במסגרת החלטתו להעניק צו תשלומים מעניקה לרשם כלי נוסף בניהול התיק וגמישות רחבה.

_____________________________________

עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות