היועצים המשפטיים נגד הרפורמה: "תחליש את הדמוקרטיה"

למעלה מ-200 יועצי פנימיים מהארגונים הבולטים בישראל מביעים התנגדותם להצעות החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית: "פגיעה בעוצמתה ולכידותה של המדינה"
מעיין לביא |
שר המשפטים יריב לוין בכנסת. צילום: פלאש 90

במכתב שעליו חתמו למעלה מ-200 יועצים משפטיים פרטיים, הם מוחים נגד הוצאתה לפועל של הרפורמה המשפטית במערכת המשפט, מעלים חשש מהחלשת הדמוקרטיה ומביעים תמיכה ביועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה.

בין החותמים, יועצים משפטיים מחברות לייטריקס, חברת נייס, חברת Western digital וקרן פיטנגו.

"החתומים מטה", נכתב במכתב, "למעלה מ-200 יועצים משפטיים בחברות פרטיות וציבוריות, מוסדות, ארגונים ועמותות, מכל מגזרי המשק, מביעים את דאגתנו העמוקה לנוכח מהלכי הממשלה אשר צפויים לפגוע בעצמאות מערכת המשפט והשירות הציבורי במדינת ישראל".

במכתב מציינים החתומים, כל כל אחד מהם מחזיק בהשקפות פוליטיות, משפטיות וכלכליות שונות ומגוונות, "אולם לכולנו משותפת הדאגה מפני הפגיעה בעצמאותה של מערכת המשפט והפגיעה במערך הייעוץ המשפטי במשרדי הממשלה".

לדבריהם, מערכת משפטית ושירות ציבורי עצמאיים ובלתי-תלויים הם מעמודי התווך של חברה דמוקרטית בריאה השומרת על עקרון הפרדת הרשויות, שוויון בפני החוק, ועל שמירה על זכויות האדם והאזרח במדינה.

"בראש ובראשונה", כותבים היועצים, "אנו מבקשים לחזק את ידי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, נוכח המתקפות שלוחות הרסן על מי שעושה עבודה מקצועית נאמנה, יסודית וישרה.

אנו מבקשים גם לחזק את ידי עמיתנו, היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי כולו ולגנות באופן נחרץ כל גילוי של הסתה ואלימות כלפיהם".

לשיטתם של החותמים, יוזמת החקיקה של הממשלה במתכונת המוצעת תביא "להחלשה ניכרת של האיזונים והבלמים הנחוצים במשטר דמוקרטי, עד כדי ביטולם דה-פקטו. אנו חוששים שלמהלכים הללו תהיינה השלכות שליליות חסרות תקדים על עוצמתה ולכידותה של מדינת ישראל, גם בהיבטים כלכליים וגלובליים".

בשולי מכתבם, מדגישים החותמים כי הם חתומים על המכתב באופן אישי ולא כחלק מהגוף שבו הם מועסקים.

"ככל מערכת", הם מבהירים, "גם המערכת המשפטית זקוקה, מעת לעת, לתיקונים, שיפורים, וביקורת ואין אנו מתנגדים באופן גורף לביצוע שינויים. יחד עם זאת, אנו סבורים כי רפורמות מרחיקות לכת אינן יכולות להתבצע בחיפזון, אלא צריכות להיעשות בשום שכל, ותוך חתירה להסכמה ציבורית רחבה ככל האפשר. לצערנו, מהלכי הממשלה אינם משקפים כל רצון להידבר או לקדם מהלכים תוך דיון ציבורי אמיתי. היועצים המשפטיים הפנימיים החתומים מטה מביעים בזאת את רצונם לקחת חלק בתהליך כזה, מתוך רצון להשפיע ולתרום ליציבותה של מערכת המשפט בארץ, תוך שמירה והקפדה על עצמאותה".


עו”ד ונוטריון ארז קרט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות