יעדי המשטרה ל-2023: הפחתת הפשיעה במגזר הערבי

במשטרה התכנסו לסכם את השנה החולפת בכנס של אגף חקירות מודיעין. המפכ"ל: "מנהלים מאבק חסר פשרות, לא נרפה עד אשר תחוזק תחושת הבטחון האישי במדינה"
רונן לוי |
כוחות המשטרה בפעילות באזור שועפט. צילום: דוברות המשטרה

כנס לסיכום שנת 2022 של אגף לחקירות ומודיעין של משטרת ישראל התקיים במכללה הלאומית של משטרת ישראל ובמהלכו הודגשו היעדים לשנה הנוכחית:

הפחתת הפשיעה במגזר הערבי וחיזוק תחושת הביטחון האישי של האזרחים בחברה הערבית ובישראל כולה.

בטקס השתתפו מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, ראש להב ניצב מוטי לוי, סגל הפיקוד הארצי, סגל פיקוד אח"מ ולהב, השר לבל"מ ח"כ איתמר בן גביר, פרקליט המדינה עו"ד עמית אייסמן והיועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה.

במהלך הכנס סוכמה שנת העבודה באגף וסומנו היעדים לשנת 2023.

האגף לחקירות ולמודיעין של המשטרה הציג את התוכניות לשנה זו.

"מאבק חסר פשרות"

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי; "יש לנו שוטרים אמיצים, חדורי אמונה שהגיעו למשטרה מתוך נטו שליחות. אני מגבה אתכם בכל פעילות ובכל הליך. אני סומך על היושרה שלכם, על הדרך שלכם ואני איתכם לכל אורך הדרך. אתם המגן האנושי של החברה כולה מכל מי שמנסה לפגוע במרקם חיים בטוח ונקי מפשיעה. הישגי מבצע "מסלול בטוח" מדברים בעד עצמם. אנו מנהלים מאבק חסר פשרות, ולא נרפה עד אשר תחוזק תחושת הבטחון האישי בערים הערביות, הערים המעורבות ובכל מקום במדינה".

ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום: "לפתחינו אתגרים המשפיעים ברמה הלאומית על כל אזרחי ישראל ביניהם אתגר הפח"ע המלווה אותנו מקום המדינה וימשיך למרבה הצער ללוות אותנו ואתגר הסדר הציבורי בו זכות ההפגנה היא זכות מהמעלה הראשונה ולצידה אתגרים שונים".

לדברי ניצב בן שלום, האתגר המרכזי של האגף הינו מעורבות של חשודים מהמגזר הערבי, מגזר המהווה 21 אחוזים מהאוכלוסייה ומעורבותם בפשיעה הינו 41 אחוזים. ככל שנצליח להפחית את הפשיעה ברחוב הערבי, המדינה תהיה מקום בטוח יותר לאזרחים. באוקטובר 2021 התחיל "מסלול בטוח" של שילוב כלל הרשויות והאגפים ללחימה בפשיעה בחברה הערבית. נמשיך במסלול גם בשנה זו.

בצל פרשת הריגול

"הטכנולוגיה", הוסיף בן שלום, "נמצאת שנות דור מהחקיקה המשפטית. כדי להילחם בפשיעה מודרנית צריך התאמה של כלים טכנולוגיים ולהיות צעד אחד לפני העבריינים.פרשת 'כלכליסט' פגעה בשמינו וסייעה לגורמים עברייניים. חשיפת הכלים הטכנולוגיים הסמויים כדי לתפוס כותרות צריכה להדאיג את כולם מהסקת מסקנות של רכילות עיתונאית. אנו מחויבים להחזרת היכולות הטכנולוגיות והתאמת החקיקה כדי שלמשטרה יהיו את הכלים להבטיח את הביטחון לאזרחי המדינה. לצערי השחיתות בכלל והציבורית בפרט התעצמה. לכל מי שחושב שאנחנו מפחדים לעסוק בכך, טעות בידו".

"הדבר ייעשה בזהירות וברגישות ושותפי הסוד יהיו אלו העוסקים במלאכה. הם ורק הם. אישי ציבור אינם יעד לטיפול. ישנם אנשי ציבור ששמם מתנקה אף ללא ידיעתם וישנם כאלה שעניינם נחקר. נמשיך לבצע את תפקידינו נאמנה למען אזרחי ישראל למרות המתקפות חסרות התקדים וקונספירציות חסרות שחר. אני מגבה ומחזק את כל העוסקים בעבירות כנגד השחיתות הציבורית", דברי ניצב בן שלום.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות