מחוץ למשחק: אוהד בית"ר י-ם נאשם בתקיפת אוהדי מכבי ת"א

דניאל אוחנה, 25, נאשם כי תקף אוהדים במוט ברזל וגרם נזק לרכוש. במקרה אחר איים על אוהדת מכבי ת"א לאחר שהדביק על תיבת הדואר שלה סמלים של "לה פמיליה"
נעמה כהן |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

היריבות בין אוהדי בית"ר ירושלים לאוהדי מכבי תל אביב גורמת לא פעם לחיכוכים אלימים בין קבוצות האוהדים.

כעת הוגש לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד דניאל אוחנה, בן 25 מגן יבנה, בגין איומים על אוהדת מכבי תל אביב בגבעתיים ותקיפת שני אוהדים של מכבי באמצעות מוט ברזל.

על פי כתב האישום, בחודש האחרון הגיע איים הנאשם בפגיעה שלא כדין באוהדת מכבי בכך שהדביק על תיבת הדואר השייכת לה מדבקה עליה נכתב ״SEE YOU SOON… TRADITION KEEPERS״ ולצד זאת סמל של אדם ועליו מטרת ירי וכן סמלים הנחזים לבקבוק זכוכית שבור, תער גילוח ואגרופן וכן תחתם סמל ארגון ובו הכתובת ״LA FAMILIA״ וסמל של קבוצת הכדורגל "בית״ר ירושלים".

אישום נוסף מייחס לו פציעה כשעבריין מזויין, תקיפה וחבלה במזיד ברכב, כאשר מעובדות כתב האישום עולה שבחודש נובמבר האחרון נסעו שני אוהדי מכבי תל אביב לפנות בוקר ברכבם בחולון, כאשר הנאשם ואחרים, שזהותם אינה ידועה, החלו לעקוב אחריהם.

בהמשך, עת הגיעו לרחוב משה שרת, עצרו אוהדי מכבי את הרכב ואז שעטו הנאשם והאחרים לעבר הרכב וכאשר ירדו ממנו המתלוננים, הנאשם והאחרים תקפו אותם, בכך שריססו לעברו של אחד מהם גז פלפל וכן היכו בראשו באמצעות מוט ברזל והיכו את טום, עד אשר נפל אל הקרקע.

בהמשך פגעו הנאשם והאחרים במזיד ברכב, בכך שהיכו ברכב באמצעות המוט עד אשר ניפצו את השמשה הקדמית באופן חלקי ואת החלון השמאלי האחורי וכן גרמו לכיפוף הפח במכסה המנוע בקדמת הרכב.

עוד בחדשות: סבתא לנכדים תיכנס לכלא בגלל תאונת דרכים

בית המשפט המחוזי מרכז, הפך החלטה של בית המשפט לענייני תעבורה וקבע כי נהגת תיכנס לכלא ל-7 חודשים, לאחר שגרמה לתאונה שבעקבותיה אחת הפצועות, חיילת צעירה, הוגדרה כצמח.

"הטלת עונש מאסר בעבודות שירות, שאין בו כדי למצות צרכי גמול והרתעה, ומושם בו דגש יתר על צרכי שיקומה של הנאשמת", כתב השופט יורם צלקובניק בפסק הדין.

על פי עובדות כתב האישום, אשר הוגש על ידי יחידת התביעות של המשטרה ובהן הודתה הנהגת, היא נהגה בכביש 40 מכיוון צפון לדרום, בואכה הצומת עם כביש 412 – צומת בילו, סטתה מנתיב נסיעתה ימינה, והתנגשה ב- 5 כלי רכב ושישה מנהגי ונוסעי כלי הרכב, נחבלו חבלות קלות, אולם באחד מכלי הרכב נסעה חיילת בשירות חובה שחזרה אותה עת מיחידתה והיא נחבלה בתאונה בצורה קשה ובלתי הפיכה ומוגדרת כצמח. כאשר, גם כיום, היא במצב הכרה מינימלית ללא תקשורת יעילה, מצבה הקוגניטיבי ירוד ללא צפי שיקומי וכך גם מצבה הפיזי.

בית הדין לתעבורה קבע כי הנהגת תישא בעונש של עבודות שירות. אולם, הפרקליטות ערערה וביהמ"ש המחוזי קיבל את עמדתה. ביהמ"ש קבע כי הנהגת תרצה 7 חודשי מאסר בפועל וציין כי הגיע לכלל מסקנה כי קיימת הצדקה לקבלת הערעור ולהתערבות בעונש שנגזר, שככל שהדברים נוגעים לדרך ריצויו, אינו הולם את הנסיבות הקשות של אירוע התאונה ותוצאתה.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות