ביהמ"ש על נאשם באיומים על בן גביר: "זה לא היה 'על אמת'"

ביהמ"ש גזר על הנאשם 6 חודשי מאסר וציין כי הרקע למעשה היה ניסיון להפליל שוטר: "תוכנית אינפנטילית ונקמנית שנועדה להשחיר ולסכסך בין השוטר לבין החוק"
אייל חן |
השר איתמר בן גביר

תושב תל אביב, 32, הורשע כי התחזה לשוטר ואיים על איתמר בן גביר שהוא בדרך אליו עם אקדח ו-16 קליעים ל"טפל בו, באשתו ובילדיו". כעת, שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, גזר עליו חצי שנת מאסר, תוך שקבע כי האיומים לא היו "על באמת", אלא להפליל את השוטר.

על פי כתב האישום, עבד נעראני הוא שוטר במשטרת ישראל ובין נעראני לבין הנאשם, קיימת הכרות מוקדמת, גם על רקע עבודתו של השוטר במשטרת ישראל וגם על רקע העובדה שנעראני הגיש תביעת לשון הרע נגד הנאשם ואחרים בבית משפט השלום בתל אביב.

החל מלפני כשנה החל הנאשם ליצור קשר עם קורבנות שונים, באמצעות ה'שירות ההיתולי', כאשר במהלך השיחות הטריד מתלוננים שונים, השמיע באוזניהם תכנים מאיימים ומטרידים, במבטאים שונים, כאשר בחלק מהפעמים הציג עצמו בפני המאוימים-מוטרדים כאילו היה נעראני, כאשר מספר הטלפון של האחרון אכן מופיע על צג הטלפון של המתלוננים. אחת מהשיחות היותר מטרידות, היתה בחודש מאי האחרון בשעה אחת בלילה לערך התקשר הנאשם מהטלפון שלו לטלפון של חבר הכנסת (כתוארו אז) איתמר בן גביר, באמצעות השירות ההיתולי, כאילו המטלפן אל חבר הכנסת היה לא אחר מאשר נעראני.

חבר הכנסת בן גביר לא ענה לאותה שיחה, ועל כן למחרת התקשר הנאשם שלוש פעמים, באותה הדרך, אל חבר הכנסת, ובשיחה האחרונה, כאשר השיב חבר הכנסת לשיחה ו"הרימה", הציג עצמו באוזני חבר הכנסת כשוטר נעראני ואזי איים עליו באומרו שהוא עם אקדח מוכן בדרך אל חבר הכנסת, הוא הכין 16 קליעים לטובת העניין, הוא יטפל בחבר הכנסת, באשתו ובילדיו, והכל תוך שהוא מזדהה כשוטר עבד נעראני. הנאשם הוסיף באוזני ח"כ בן גביר כי – "אתה פגעת בעם שלנו יותר מדי, זהו זמנך נגמר, אני עכשיו בדרך אליך…". על מעשים אלו הודה הנאשם והורשע בעבירה של התחזות לאדם אחר במטרה להונות ובעבירה של איומים.

החובה לשמור על עובדי הציבור

נציגת התביעה המשטרתית טענה כי הנאשם פגע בשורה ארוכה של ערכים, בהם כמובן שלוות הנפש של המתלוננים, תחושת הבטחון ושלומו של האדם בכלל, ובעיקר השוטר נעראני כמובן, בזכות לפרטיות, ביטחונם ושלוות נפשם של חברי כנסת ושוטרים, לצד פגיעה בסדרי שלטון החוק, ופגיעה בדמוקרטיה מפאת הפגיעה המיוחדת בעובדי ציבור ובנבחרי העם. עוד ציינה התובעת שפחד ומורא שזורעים בלב נבחרי העם עלולים לעורר חשש שלא יבצעו תפקידם כראוי.

לשיטת התביעה, העובדה שהנאשם הצליח להשיג את הטלפון האישי של חבר הכנסת בן גביר מגלמת חומרה יתרה.

השופט בקר ציין בגזר הדין כי "חובה עלינו לשמור במיוחד על עובדי ציבור, בוודאי גם על נבחריו, אם בכלל. בוודאי שבימים טרופים אלו, שבהם כל מצורע וזב חוטם מרשה לעצמו לאיים, או חלילה להרים יד – על עובדי הציבור ועל נבחריו".

תוכנית אינפנטילית

עוד הוסיף השופט: "אולם, הנזק שנגרם בפועל מביצוע העבירה הוא איננו חמור, קל וחומר שעה שלבסוף נודע שכל האיומים – הם לא איומים "על באמת", אלא שמטרתם להפליל, להשחיר ולסכסך בין השוטר נעראני לבין החוק ולבין אחרים. בל יטעה הקורא, אינני סבור כי 'פתרון החידה' מאחורי האיומים הוא ענין שיש להקל בו ראש, אבל בכל זאת – אין הרי תוכנית אינפנטילית ונקמנית זו, על הסבל שגרמה לכל המעורבים בפרשה, כהרי איומים קשים ברצח, איומים אמיתיים, אשר באמת ובתמים פוגעים בשלוות נפשו של המאוים. כאמור, המעשים של הנאשם הם קשים ורעים, עליהם הוא נותן היום את הדין, אולם הם פחות חמורים, באופן אירוני, מאותם האיומים בהם הודה, הלכה למעשה, ואשר לא שימשו אלא כסות או כלי במלחמתו הפלילית נגד אותו נעראני".

הנאשם נידון בבית המשפט לחצי שנת מאסר ונקבע כי יפצה את השוטר עבד נעראני בסך של 5,000 שקלים. בשולי גזר הדין, ציין השופט כי מבחינת תחושת הצדק, קשה להלום מצב שבו יישומון כזה, אשר בלעדיו לא יכול היה הנאשם לבצע את אשר ביצע, לא נחקרו מפעיליו, ולא נעשתה בדיקה ביחס לחוקיותו. "הרי מדובר בפלטפורמה מוצהרת לביצוע עבירה של התחזות לאדם אחר. אינני רוצה לקבוע מסמרות, אולם כתב האישום הזה הוא עד לכך שעניין זה, למצער, חייב היה להיבדק", סיכם השופט בקר.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר

_____________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות