26 שנות מאסר לאוראל זוית שירה למוות ביורי פודובני ז"ל

זוית הורשע בהריגתו של פודובני לפני כ-4 שנים בחולון, בעקבות ריב על חניה. הוא יפצה את משפחת המנוח ב-258 אלף שקל
רונן לוי |
עצור. צילום ארכיון: פלאש 90

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר 26 שנות מאסר על אוראל זוית שהורשע בהריגה של יורי פודובני בחולון לפני 4 שנים, לאחר שירה בו למוות בעקבות ריב על חנייה בחולון כמו כן השופטים הורו לו לפצות את בני משפחת המנוח ב-258 אלף שקלים.

כתב האישום נגד זוית, הוגש לפני הרפורמה לעבירות המתה, ולכן הורשע בעבירה שכבר לא קיימת – עבירת הריגה. על פי כתב האישום, זוית ניהל יחד עם אביו ואחיו עסק משפחתי לייבוא מדיחי כלים תעשייתיים לאולמות ומסעדות ופודובני ז"ל עבד בחנות לחומרי אריזה והובלות באותו הרחוב. קדם פני הרצח, שאירע חודש פברואר 2019, התפתחה קטטה בין מנהל החנות בה עבד המנוח, לבין זוית ואביו ברחוב הבנאי בחולון, בעקבות ויכוח על חניה הסמוכה לשני בתי העסק.

במהלך הקטטה נכנס הנאשם זוית, שהשתתף בקטטה, לבית העסק שבבעלות בני משפחתו, לקח ממנו אקדח, הטמין אותו בבגדיו, וחזר לזירת האירוע. לאחר שהבחין במנוח מתקדם לעברם של אחיו ואביו בניסיון לתקוף אותם, שלף זוית את האקדח, ירה בפודובני והרגו. לאחר הירי, נמלט זוית מהזירה, אך כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו אותו דקות ספורות לאחר האירוע. בהמשך אותר גם האקדח שהוסלק במהלך הבריחה של היורה.

כוונת רצח

בגזר הדין ציינו השופטים כי מדובר במסכת עבריינית אחת ויש לקבוע לזוית מתחם עונש אחד על כל העבירות בהם הורשע וציינו כי עבירות האלימות בחברה שלנו פוגעת בכל חלקה טובה ובית המשפט צריך להילחם בזה באמצעות ענישה מתאימה. ״מעשי הנאשם המיטו אסון על בני משפחת המנוח. מדובר במוות שנגרם על עניין של מה בכך בעקבות ריב על חנייה״, כתבו השופטים בגזר הדין.

השופט רענן בן יוסף, שעמד בראש ההרכב, שזיכה את זוית מרצח והרשיע אותו בהריגה כתב בהכרעת הדין כי "כל העובדות האובייקטיביות אין הן מלמדות שיש להפעיל בעניינו את הכוונה. הוא המשיך אחרי שירה להכות את המנוח".

עוד אמר השופט כי "המחלוקת הייתה האם הוכיחה התביעה שבעת שלחץ על ההדק הייתה לו כוונה לרצוח. התביעה טענה כי יש להרשיע אותו ברצח בכוונה תחילה ואילו ההגנה טענה כי יש להרשיע אותו בהמתה בקלות דעה. הסרטונים אילמים אך מספרים באופן ברור על שאירע בזירה – לא כמו העדים שהיו באירוע. רואים בפירוש תגרה אלימה בין המחנות של פחות משתי דקות".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

_______________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות