בכיר בחברת בת של קק"ל נאשם בקבלת שוחד

משה דבוש, לשעבר חבר דירקטוריון בקק"ל, נאשם בביהמ"ש המחוזי בנצרת בקבלת כספים מאיש העסקים גאנם פלאח בתמורה לסיוע בביצוע עסקה על קרקע
גילי סיוון-כהן |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד משה דבוש לשעבר חבר דירקטוריון בקק"ל , אליהו דרעי, יורם מועלם וחברת סער את רותם אחזקות (2002) שבבעלותו, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועוד. בנוסף לכך, הוגש נגד דבוש אישום נוסף בגין קבלת שוחד מאיש העסקים גאנם פלאח, שהואשם אף הוא בעבירה של מתן שוחד.

כתב האישום מתאר עסקאות מקרקעין שהתרחשו בין השנים 2012-2015 בחברת "הימנותא" שהיא חברת בת של הקרן הקיימת לישראל. הנאשם משה דבוש, כיהן בתקופה הרלוונטית לאישום זה כחבר דירקטוריון הן בחברת הימנותא והן בקק"ל ובכך הוא היה "עובד הציבור". במחצית הראשונה של שנת 2013, הגו הנאשמים דבוש, דרעי, מועלם וחברתו תכנית עבריינית לפיה ישתמשו במעמדו של דבוש ובחברת "סער את רותם" על מנת לרכוש ממשפחת גולדמן קרקע חקלאית בת 166 דונם במושבה יבנאל במחיר נמוך ולאחר מכן למכור את הקרקע להימנותא במחיר גבוה יותר.

על מנת להגשים את תכניתם העבריינית, ביקשו הנאשמים לעשות עסקה סיבובית, במסגרתה יעבירו את הכספים שיגיעו לחברת סער את רותם מהימנותא, היישר למשפחת גולדמן, ואת הפער יגרפו לכיסם. הנאשמים ביקשו לפעול באופן האמור מאחר ולסער את רותם לא היה ההון הנדרש לרכישת הקרקע ממשפחת גולדמן.

טובות הנאה באלפי שקלים

דבוש היה מעורב בעסקה של חברת סער את רותם מול משפחת גולדמן ואף התייצג מול משפחת גולדמן כנציג של "סער את רותם", זאת על אף היותו אותה שעה עובד ציבור בהימנותא וקק"ל שהן כאמור צד המעוניין ברכישת הקרקע ממשפחת גולדמן, וכן עשה שימוש במידע פנימי אודות גובה השמאויות שהתקבלו בהימנותא ונכונותה להתקדם בעסקה, כל זאת מבלי לעדכן את הימנותא וקק"ל על מעורבותו בעסקה של סער את רותם מול משפחת גולדמן. בהתאם לתכנית העבריינית, מיד עם אישור רכישת הקרקע בהימנותא, השלימו הנאשמים את מכירת הקרקע להימנותא במחיר גבוה משמעותית ממחיר הרכישה ואת ההפרש בין שתי העסקאות במחיר הקרקע שלשלו הנאשמים לכיסם ועמד על 2.6 מיליון שקלים.

עוד מתאר כתב האישום אירוע נוסף בו מעורב משה דבוש – במהלך שנת 2014 הכיר גאנם את דבוש ואת דרעי על רקע רצונו של גאנם לבצע עסקאות במקרקעין מול הימנותא. גאנם ידע כי דבוש הוא נושא תפקיד בכיר בהימנותא ובקק"ל ובכך הוא ראה את דבוש כמי שיכול לסייע לו בקידום עסקאותיו מול הימנותא וקק"ל. בין גאנם לדבוש נוצרה מערכת יחסים רווית אינטרסים והשניים נהגו לשוחח רבות בטלפון ולהיפגש. בעוד גאנם מנהל משא ומתן עם קק"ל והימנותא לצורך ביצוע עסקאות במקרקעין, פנה דבוש לגאנם, במספר הזדמנויות, וביקש ממנו, ואף קיבל, טובות הנאה בסך של כ-118 אלף שקלים.

_________________________________

עו"ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות