13 שנות מאסר לתושב י-ם שהורשע בהריגה בגלל סכסוך על חניה

מנתסר פרג' הורשע כי דקר למוות את אחמד אבו קטיש לפני כשנתיים, בגלל ריב על מקום בחניון. הוא יפצה את משפחת ההרוג ב-258 אלף שקל
גילי סיוון-כהן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על מנתסר פרג' 13 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחת המנוח, וזאת לאחר שהורשע במותו של אחמד אבו קטיש ז"ל לפני כשנתיים, בעת שהמנוח הגיע להחנות את רכבו בחניון בו שהה הנאשם, אז הנאשם רדף אחריו עם סכין שלופה ודקר אותו בעוד המנוח מנסה להתגונן מפניו.

על פי הכרעת הדין, המנוח הגיע ברכבו אל חניון סמוך לתחנה המרכזית ברחוב הנביאים בירושלים כדי להחנותו.

הנאשם, שעבד בחניון בעבר, שהה במקום לאחר שהגיע לבקר את מנהל החניון.

בשלב כלשהו החליט הנאשם לדקור את המנוח, אז שלף סכין ובתגובה לכך התחיל המנוח לברוח מהחניון בריצה לכיוון חניון אוטובוסים סמוך.

הנאשם רץ אחרי המנוח בעודו אוחז בידו בסכין השלופה ובמהלך ריצתו צעק לעבר המנוח "אני אראה לך".

אז דקר את המנוח ברגלו ומיד לאחר מכן ברח מהמקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם איבד המנוח דם רב אשר הביא למותו. הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה והמתה בקלות דעת.

בשלב הטיעונים לעונש ביקש הנאשם לחזור בו מהודאתו.

הוא לא כפר בעובדות כתב האישום, אלא טען כי אין להרשיעו בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה לצד הרשעתו בעבירה של המתה בקלות דעת.

הפרקליטות הדגישה שהרשעת הנאשם על פי הודאתו בעובדות כתב האישום הייתה לאחר תהליך שמיעת ראיות והעובדות שבהן הודה הנאשם מציגות את הזילות של הנאשם בחיי אדם, אשר בשל עניין של מה בכך, שכלל לא הובהר, המנוח נאלץ לברוח מהנאשם אשר רדף אחריו, דקר אותו והשאיר אותו לדמם למוות.

לא מעשה ספונטני

הפרקליטות טענה, כי מעשי הנאשם לא התרחשו באירוע רגעי, אלא כבר בתחילת המרדף אחרי המנוח ניסה הנאשם לתפוס אותו במנוסתו וזאת כאשר המנוח לא התגרה בנאשם לא נאבק בו ולא תקף אותו. בנוסף, טענו נציגי הפרקליטות כי מטרת הענישה המחמירה בנסיבות של דקירה באמצעות סכין, "צופה פני עתיד אל עבר מימוש הסיכון, אשר למרבה הצער התממש".

בית המשפט ציין בגזר הדין, כי מעשי הנאשם נעשו "לא ברגע נמהר באופן ספונטני, אלא לאחר תכנון אשר כלל את שליפת הסכין והמרדף אחר המנוח ברחובות, כפי שנראה בבירור במצלמות האבטחה".

"הנאשם לא הרפה במשך המרדף, לא עצר ולא נמלך בדעתו, אלא ניכר היה כי דבק במטרתו לדקור את המנוח ואף לגבור עליו, עת המנוח ניסה להתגונן באמצעות כיסא מתכת שמצא במקום וכן לא הייתה כל התגרות מצד המנוח ואפילו הייתה, לא היה זה אלא בבחינת מעשה של מה בכך", נכתב בגזר הדין.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות