אישום: התנדב לסייע לניצולת שואה וגנב ממנה 100 אלף שקל

סטודנט שהשתתף בפרויקט 'כאן גרים', במסגרתו מסייעים המתנדבים לאזרחים ותיקים, נאשם כי גנב את הכסף מהקשישה בכ-50 הזדמנויות שונות
גילי סיוון-כהן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

איפה הבושה? סטודנט כבן 30, שלקח חלק בפרויקט 'כאן גרים', שבמסגרתו סטודנטים התגוררו בבתיהם של אזרחים ותיקים, גנב 100 אלף שקלים מניצולת שואה כבת 90 שהתגורר בביתה. השבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין גניבה והונאה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, לפני מספר שנים, התגורר הסטודנט במסגרת הפרויקט שמטרתו בין היתר, הפרחת הבדידות לאנשים מבוגרים, אצל ניצולת שואה, כבת 90 עד שעזב לאחר כשלוש שנים, אולם גם לאחר שעזב שמר על קשר הדוק עימה והיה מגיע לביתה תכופות. באותו זמן החזיקה הקשישה בשני כרטיסי אשראי, כמו גם נהגה להחזיק סכומי כסף במזומן הנעים בין 700-200 שקלים במגירה בחדר השינה, לצרכיה השוטפים.

במשך אותם שנים, לפי הנטען, ניצל הנאשם את שהותו בדירה כמו גם את הקשר ההדוק עימה על מנת לגנוב ממנה כספים, בצורות שונות, המגיעים לכמאה אלף שקלים, זאת לאחר שבמהלך התקופה, נטל הנאשם ונשא את פרטי כרטיסי האשראי של הקשישה, ללא הסכמתה, במרמה וללא זכות בתם לב וביצע באמצעותם, מאות עסקאות בבתי עסק שונים כגון סופרמרקטים, מסעדות, בתי מלון, תשלומי עירייה, תשלומים לאוניברסיטה בה למד, תשלום לספקי אינטרנט וסלולר, מכוני כושר, חנויות ואתרי ביגוד והנעלה, מעדניות, מוסכים, ואפילו קנה באמצעות כרטיסי האשראי של הקשישה כרטיסי מזל של מפעל הפיס.

ניצל את הקשר

הסטודנט, כך מתואר בכתב האישום, לא הסתפק רק בקניות ובאמצעות כרטיסי האשראי, משך כספים רבים במזומן מחשבון הבנק של הקשישה ללא ידיעתה, הסכמתה או אישורה, זאת בלמעלה מ-50 הזדמנויות שונות, בכספומטים בארץ, סכומים שעולים על 25 אלף שקלים. הסטודנט לא הסתפק בכך וגם גנב מהמגירה בחדר השינה של הקשישה סכומי כסף שונים במזומן.

בכתב האישום צוין, כי מעשיו של הנאשם התגלו בזכות ערנות בנה של המתלוננת שפנה אליו ודרש את הכסף בחזרה והוא החזיר לו סכום של 100 אלף שקלים. "במעשיו נטל הנאשם והחזיק בכרטיס חיוב שלא בהסכמת הלקוח, במרמה ונטל ונשא את רכוש המתלוננת ללא הסכמתה. הנסיבות המחמירות באות לידי ביטוי בגיל הקורבן – קשישה ניצולת שואה, במהות הקשר וניצולו, בפרק זמן המעשים, בכמות וסכומי הכסף שניטלו בפועל", נכתב בכתב האישום.

____________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות