44 חודשי מאסר לתוקף חברתו – "את תהיי מיכל סלה"

חבר בארגון הפשע של משפחת לביא מרחובות הורשע ב-3 כתבי אישום שונים של תקיפת בת הזוג. ביהמ"ש גזר עליו מאסר ממושך אף שבת הזוג ביקשה לחוס עליו
אייל חן |
אילוסטרציה envato

חבר בארגון פשע של משפחת לביא ברחובות, שהורשע בשלושה כתבי אישום שצורפו, הקשורים לבת זוגו לשעבר, בין השאר איים על זוגתו כי היא תהיה מיכל סלה הבאה ואם תיפרד ממנו זה יהיה רק על אלונקה וכן איים כי ישחט אותה, סטר לה בפניה, נגזרו עליו 44 חודשי מאסר ועונשים נלווים.

זאת, אף שבת הזוג ביקשה מבית המשפט כי יקל בעונשו ושיתפה ברצונה בשיקום מערכת היחסים הזוגית בשל אהבתה הגדולה אליו.

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי יחידת התביעות שלוחת רחובות, בין הנאשם התגלע ויכוח על רקע רצונו של הנאשם לצאת ולסייע לחבר חרף התנגדות מצד המתלוננת ובתגובה כעס עליה הנאשם, ביקש שתהיה בשקט ושלא תציק לו.

כך, תואר באישום, כי בעת שהגיעה למיטה בחדר השינה איים הנאשם באומרו "תלכי למיטה אחרת אכה אותך וארצח אותך", במקרה אחר, אמר נטל הנאשם לידיו סכין ואיים על המתלוננת באומרו כי באם לא תהיה בשקט הוא יהרוג אותה ובאם תיפרד ממנו זה יהיה רק על אלונקה והוא ה"מילה האחרונה" ורק הוא יכול להשתיק אותה והיא אינה יכולה להשתיק אותו. האישה יצאה מהחדר ואמרה שתשמור על השקט ושישן נטלה את הסכין שנמצאה לידו

והחביאה אותה בין כריות הספה בסלון. כאשר הבחין בזה צעק עליה ואיים כי ירצח אותה וכי תהיה "מיכל סלה ראשונה ומיכל סלה שניה". בנוסף, אמר הנאשם למתלוננת כי הוא מבין מדוע גברים רוצחים את הנשים שלהן, כי זה מגיע להן. בנוסף באחד הוויכוחים ביניהם הוא אף סטר לה לאחר שאיים עליה: "אני אשחט אותך באמת אני לא צוחק".

"אני אשחט אותך"

בכתבי האישום הנוספים שצורפו הנאשם פגש עם חבר נוסף את גיסו לשעבר שהיה בדרך לפגישה באגף הרווחה, היכה אותו וכאשר זה התכוון להתקשר למשטרה, הנאשם והחבר תקפו אותו בין השאר הטיחו בו כיסאות ברזל. במקרה אחר איים עליו באומרו כי הוא ישבור לו את השיניים אם הוא יתקרב ליבנה.

נציגת יחידת תביעות, ביקשה בטיעונים לעונש לייחס חומרה יתרה לפגיעה המתמשכת באנשים הקרובים לכאורה לליבו של הנאשם, בת זוגו וגיסו לשעבר וציינה כי בעבר הורשע ב-12 הרשעות בעיקר בתחום האלימות בין השאר ביצוע עבירות של תקיפה, איומים, החזקת סכין, היזק לרכוש במזיד וסחר בסמים והתמונה העגומה המשתקפת מתסקיר שירות המבחן, דפוסי האלימות בהם מאופיין הנאשם, התמכרותו רבת השנים לסמים והעדר אופק שיקומי.

בת זוגו של הנאשם, אשר זה היכה ואיים עליה ברצח, פנתה לבית המשפט וביקשה את התחשבות בקצבת העונש. היא סיפרה על אהבתה הרבה לנאשם, רצונה כי ישולב בטיפול וייטיב את דרכיו, כמו גם על רצונה בשיקום מערכת היחסים הזוגית.

אלימות היא לא הדרך

השופטת זהר דיבון סגל ציינה בגזר הדין, כי בחינת עברו הפלילי של הנאשם לצד נסיבות ביצוע העבירות שבהן הורשע מלמדים כי "עסקינן ברצידיוויסט, אשר נוהג באלימות כדרך קבע לפתרון סכסוכים, ודפוסי האלימות נטועים עמוק בשורשים".

לדברי השופטת, עונשים קודמים לא השיגו את מטרתם ו"הנאשם ביצע את העבירות בגינן נותן את הדין כאשר שני מאסרים מותנים מרחפים מעל לראשו".

"לזאת אוסיף את עמדת המתלוננת", כך נכתב עוד בגזר הדין. "האחרונה פנתה לבית המשפט וביקשה את התחשבותו בגזירת הדין. אמנם אינטרס הציבור והמתלוננת אינם חד הם ואולם המחוקק והפסיקה העניקו, ולא בכדי, מעמד מיוחד לנפגע עבירה ונדרשים הן המאשימה והן בית המשפט להתחשב בעמדתו. המתלוננת היא זו שנפגעה, היא זו העומדת בסיכון במישור החברתי, המשפחתי והכלכלי, גם בעתיד. לכן, גם עמדה מקלה ומקבלת של קורבן העבירה חייבת לטעמי לקבל ביטוי ומשקל בגזר הדין ומהווה היא שיקול נוסף בין יתר שיקולי הענישה".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת זהר דיבון סגל


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות