הותר לפרסום: יבואן צעצועים חשוד בהברחת סיגריות אלקטרוניות

צחי קוגוט, בעליה של חברת "יום הולדת שמח בע"מ" לייבוא צעצועים, חשוד שניסה להכניס לישראל ללא תשלום מסים כ-61 אלף סיגריות אלקטרוניות דרך נמל אשדוד
דנה לווינסקי |
הסיגריות שנתפסו. צילום: דוברות רשות המסים

צחי קוגוט, בעליה של חברת "יום הולדת שמח בע"מ" לייבוא צעצועים, חשוד בניסיון להבריח כ-61 אלף סיגריות אלקטרוניות לישראל דרך נמל אשדוד, תוך התחמקות מתשלום מס בסכום כולל של כ-5.6 מיליון שקל ומתן הצהרה כוזבת לרשויות המס.

קוגוט נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים במסגרת חקירה שמנהלת יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ברשות המסים ביחד עם בודקי וחוקרי יס"מ מכס אשדוד. במסגרת החקירה עוכבו לבדיקה 3 מכולות שייבא החשוד דרך נמל אשדוד, והוצהר כי הן מכילות צעצועים.

בדיקה פיסית של תכולת אחת המכולות, שבוצעה על ידי בודקי וחוקרי יס"מ מכס נמל אשדוד, העלתה כי בקצה המכולה הוסלקו 154 קרטונים המכילים כ-397 סיגריות אלקטרוניות עם מילוי בכל קרטון.

הערכת שווי המסים בגין הסחורה המוברחת (מס קניה ומע"מ) מסתכמת בכ-5.6 מיליון שקל.

בית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשתו של החשוד למתן צו איסור פרסום גורף על הפרשה ושמו ופרטיו, והסיר את צו איסור הפרסום הזמני שהוטל למשך 11 יום.

השופט אבי וסטרמן פסק כי החשוד לא עמד "בתנאי הדורש הוכחת נזק חמור שייגרם לו, כפי שפורש בפסיקה" ולכן בית המשפט לא נדרש "לבחון את האיזון בין מניעת הנזק לבין העניין הציבורי שבפרסום".

עוד בחדשות: האם נוסע ברכבת הקלה הותקף משום שהוא ערבי?

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד איתמר דרעי, 30 תושב מעלה אדומים, וזאת לאחר שתקף נוסע ברכבת הקלה בגין מניע גזעני וכן סוהר בעת שהיה עצור.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

"אירועי תקיפה ממניע של גזענות או עוינות הם מטיבם מעשים מכוערים המבוצעים כלפי אזרחים על לא עוול בכפם, ורק בשל השתייכותם האתנית או דתית, כשיש במעשיו של המשיב כדי לפגוע במרקם החיים הרגיש ממילא באזור", נכתב בבקשת המעצר.

על פי כתב האישום, במהלך הנסיעה של המתלונן ברכבת הקלה הוא שוחח בטלפון, אז ניגש אליו הנאשם ושאל אותו "אתה ערבי".

אז בשל מוצאו התנפל הנאשם על המתלונן וסטר לו שלוש פעמים על פניו.

בשלב זה, עצרה הרכבת בתחנה והנאשם ירד ממנה ובעקבותיו המתלונן. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות בגופו.

בנוסף, במהלך המעצר תקף הנאשם סוהר במקום. כתוצאה ממעשיו נגרמו לסוהר חבלות בגופו.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית.


עו"ד אלי סרור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות