האם נוסע ברכבת הקלה בי-ם הותקף משום שהוא ערבי?

איתמר דרעי, 30 ממעלה אדומים, נאשמת בביהמ"ש השלום בבירה כי תקף נוסע מתוך מניע גזעני, לאחר שווידא כי מדובר בערבי. בבית המעצר היכה גם את הסוהר
אייל חן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד איתמר דרעי, 30 תושב מעלה אדומים, וזאת לאחר שתקף נוסע ברכבת הקלה בגין מניע גזעני וכן סוהר בעת שהיה עצור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "אירועי תקיפה ממניע של גזענות או עוינות הם מטיבם מעשים מכוערים המבוצעים כלפי אזרחים על לא עוול בכפם, ורק בשל השתייכותם האתנית או דתית, כשיש במעשיו של המשיב כדי לפגוע במרקם החיים הרגיש ממילא באזור", נכתב בבקשת המעצר.

על פי כתב האישום, במהלך הנסיעה של המתלונן ברכבת הקלה הוא שוחח בטלפון, אז ניגש אליו הנאשם ושאל אותו "אתה ערבי". אז בשל מוצאו התנפל הנאשם על המתלונן וסטר לו שלוש פעמים על פניו. בשלב זה, עצרה הרכבת בתחנה והנאשם ירד ממנה ובעקבותיו המתלונן. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות בגופו. בנוסף, במהלך המעצר תקף הנאשם סוהר במקום. כתוצאה ממעשיו נגרמו לסוהר חבלות בגופו.

"מעשים מכוערים"

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו נציגי הפרקליטות כי "מסוכנותו של המשיב מקבלת משנה תוקף נוכח עברו הפלילי הכולל 10 הרשעות קודמות, בין היתר בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, תקיפה סתם, תקיפת עובד ציבור, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית, איומים, שימוש בכוח/ איומים למנוע מעצר, הפרת צו בית משפט שנועד להגן על אדם ועוד".

"אירועי תקיפה ממניע של גזענות או עוינות הם מטיבם מעשים מכוערים המבוצעים כלפי אזרחים על לא עוול בכפם, ורק בשל השתייכותם האתנית או דתית, כשיש במעשיו של המשיב כדי לפגוע במרקם החיים הרגיש ממילא באזור", נכתב בבקשה.

אחרי שנים של גיהינום – אחיה ואביה של צעירה ייכלאו

מסע זוועות אשר עברה צעירה מידי אחיה ואביה, הסתיים בשלוש שנות מאסר לתושב השרון ו-30 חודשי מאסר לאביו שהורשעו באיום ותקפו את בת המשפחה, כאשר בין היתר יוחס להם איום מפורש ברצח וכי יעלימו את גופתה. באחד המקרים הם שלחו את אחד האחים על מנת שירכוש רעל ובמקרה אחר הצעיר לקח את אחותו לבית קברות ושם איים עליה.

בגזר הדין כתב השופט עמית פרייז כי מעשיהם של הנאשמים הינם חלק מהתופעה הקשה של אלימות בתוך התא המשפחתי. "מדובר בתופעה המתאפיינת לרוב במעשים קשים לגילוי", כתב השופט, "נוכח מיעוט עדים ורתיעת הקורבנות מלערב הרשויות. בנוסף, לא אחת עבירות קלות יחסית הינן הסימן המבשר להתרחשות עבירות חמורות יותר בהמשך, אף החמורות ביותר האפשריות".

באשר לאירוע בבית הקברות, כתב השופט פרייז, כי "האירוע אמנם חמור פחות, כאן רק האח היה מעורב, ואף לא פעל באלימות פיזית כנגד המתלוננת. עם זאת, מדובר באיום ברף חומרה גבוה ביותר, עת לקח את המתלוננת (משמע כפה עליה להגיע עמו) לבית קברות, בשעת חשיכה, ובכך הטיל עליה אימה מירבית, והכשיר את הקרקע להפעלת אלימות קשה ביותר כלפיה, אף רציחתה. לא זו אף זו, רק מעורבות אדם, שהגיע למקום בשליחותה של האם, הניאה את הנאשם מלעבור משלב איומים לשלב מעשים".

___________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות