לקח את אחותו לבית קברות: "אני ארצח אותך"

לאחר שנים של התעללות בלתי פוסקת, מלווה באיומים ותכנונים לרציחתה, יכולה צעירה מהשרון לנשום לרווחה – ביהמ"ש שלח את אביה ואת אחיה למאסר ממושך
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

מסע זוועות אשר עברה צעירה מידי אחיה ואביה, הסתיים בשלוש שנות מאסר לתושב השרון ו-30 חודשי מאסר לאביו שהורשעו באיום ותקפו את בת המשפחה, כאשר בין היתר יוחס להם איום מפורש ברצח וכי יעלימו את גופתה. באחד המקרים הם שלחו את אחד האחים על מנת שירכוש רעל ובמקרה אחר הצעיר לקח את אחותו לבית קברות ושם איים עליה.

בכתב האישום בו הורשעו השניים צוין, כי בחודש מרץ האחרון, במהלך ויכוח שהתנהל בין הנאשם לאשתו על כך שהורידה למכשיר הטלפון שלה את אפליקציית פייסבוק, ניסה לתקוף אותה והבת נעמדה באמצע וזה אמר לה שלא תתערב ושבר את הטלפון של אשתו ואמר לביתו: "אם תמשיכי להתערב בכל דבר אני ארצח אותך".

עוד עלה מכתב האישום שהגישה יחידת התביעות שלוחת כפר סבא, שני הנאשמים גילו שלאחותם יש אייפד, ובתגובה הם החלו לחפש אותו בחדרה וכשמצאו אותו היכו אותה והאב אמר לבן שיקח את האחות, ירצח אותה וישליך אותה לבאר. כאשר האם אמרה שהיא תבוא איתם חזרו השניים ממעשיהם. אך זה לא נגמר שם כאשר האב ביקש מבנו שיקנה רעל וישים לה במים, אך זה לא מצא היכן. לאחר מכן לא נגמר מסע הזוועות של אותה צעירה כאשר אחיה גילה שדיברה עם גבר זר הוא לקח אותה לבית קברות ושם איים עליה ולפני שפגע בה הגיע אח אחר שהניא אותו ממעשיו.

מזימה משותפת

עו"ד זיווה לדרמן, נציגת יחידת התביעות שלוחת כפר סבא, ביקשה בטיעונים לעונש להחמיר בעונשם של השניים למרות שהם נעדרי עבר פלילי, מאחר ומדובר בכתב אישום מאוד חמור שמעלה תמונה קשה מאוד של אלימות פיסית ומילולית שגובלת בהתעללות באותה מתלוננת כאשר האבא והאח שולטים ורודים בחיים שלה. "אני מבקשת להדגיש בעצם את אותה תכנית מזימה שמתכננים ביחד האבא והבן לפגוע באותה בת, כאשר האבא מאחורי התכנית ומפעיל את הילד על מנת להוציא אותה לפועל", אמר עו"ד לדרמן.

בגזר הדין כתב השופט עמית פרייז כי מעשיהם של הנאשמים הינם חלק מהתופעה הקשה של אלימות בתוך התא המשפחתי.

"מדובר בתופעה המתאפיינת לרוב במעשים קשים לגילוי", כתב השופט בגזר הדין, "נוכח מיעוט עדים ורתיעת הקורבנות מלערב הרשויות. בנוסף, לא אחת עבירות קלות יחסית הינן הסימן המבשר להתרחשות עבירות חמורות יותר בהמשך, אף החמורות ביותר האפשריות".

באשר לאירוע בבית הקברות, ציין השופט, כי "האירוע אמנם חמור פחות, כאן רק האח היה מעורב, ואף לא פעל באלימות פיזית כנגד המתלוננת. עם זאת, מדובר באיום ברף חומרה גבוה ביותר, עת לקח את המתלוננת (משמע כפה עליה להגיע עמו) לבית קברות, בשעת חשיכה, ובכך הטיל עליה אימה מירבית, והכשיר את הקרקע להפעלת אלימות קשה ביותר כלפיה, אף רציחתה. לא זו אף זו, רק מעורבות אדם, שהגיע למקום בשליחותה של האם, הניאה את הנאשם מלעבור משלב איומים לשלב מעשים".


לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית פרייז


עו"ד אלון הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות