15 שנות מאסר לצעיר שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינים

שופטי המחוזי בחיפה גזרו את העונש על רותם עזריה על הרשעתו בתקיפה מינית של שני אחים קטינים: "ניתן לראות את השלכות הפגיעה על הילדים בכל מישורי חייהם"
גילי סיוון-כהן |
מתקפה רגשית מתוחכמת. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, בראשות השופט אבי לוי, הטיל על רותם עזריה, נאשם בן 26, שהורשע בביצוע ריבוי עבירות מין בשני אחים קטינים, עונש של 15 שנות מאסר בפועל (לצד מאסרים מותנים) וחייב אותו בתשלום פיצוי כולל לקטינים, בסך של 258 אלף שקלים, הפיצוי המקסימלי על פי חוק העונשין.

בית המשפט הרשיע את הנאשם, תוך דחיית טענות סנגורו בדבר לחץ פסול שהופעל עליו במסגרת החקירה בביצוע מעשה סדום אחד בקטין יליד 2012, וזיכה אותו מחמת הספק מביצוע עבירות נוספות של מעשה סדום בקטין זה. כן הרשיע אותו בביצוע מעשים מגונים באותו קטין, בחמישה מקרים שונים, באופן שנגע באיבר מינו וישבנו. עוד הרשיע ביהמ"ש את הנאשם בביצוע מעשים מגונים בקטין יליד 2010, בשישה מקרים שונים. המעשים כללו נגיעה בחזהו, איבר מינו וישבנו של הקטין. נקבע שלפחות באחת מהפעמים עשה הנאשם את המעשה כשהיה אחראי על הקטין מרבית העבירות בוצעו בבית הקטינים, חלקן בזמן שהנאשם השגיח על הקטינים, בילה עימם ושיחק עימם.

בית המשפט נחשף לכך שבית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את הנאשם בחודש יוני השנה, בהתאם להודאתו, בביצוע עבירות מין בקטין אחר – עבירה אחת של מעשה סדום, חמש עבירות של גרם מעשה סדום וחמש עבירות של מעשה מגונה בקטין. כן הורשע בעבירה של פרסום והצגת תועבה (החזקה) של קטין.

בבואו לקבוע את עונשו של הנאשם, ציין בית המשפט כי "מעשיו של הנאשם קשים וחמורים, וכשאנו באים למוד לו את עונשו, דמותם של הקטינים ניצבת לנגד עינינו". בית המשפט התייחס לחומרתן הרבה של עבירות מין המבוצעות בקטינים בכלל, ולחומרת העבירות שביצע הנאשם בפרט. בית המשפט הדגיש את הנזק שנגרם לקטינים ולמשפחתם כפי שהשתקף מתסקיר שנערך בעניינם, ומעדות אם הקטינים. בעניין זה ציין כי "הפגיעה קשה היא וניתן לראות את השלכות הפגיעה על הקטינים ועל בני משפחתם, כמעט בכל מישורי חייהם".

ניצל את הקרבה

כן התחשב בית המשפט בנסיבות ביצוע העבירות, בין היתר, בכך שבין הנאשם למשפחת הקטינים שררו יחסי קרבה ואמון, וכי הנאשם ניצל זאת לצורך ביצוע העבירות. צוין כי מעשי הנאשם אופיינו בפיתוי ותמרון הקטינים, באופן שהיה מציע להם משחק בטלפון הנייד על מנת להסיח את דעתם בעת ביצוע המעשים, וכן היה מציע להם סכומי כסף נמוכים, על מנת שיאפשרו לו לבצע בגופם מעשים מיניים.

בגזירת הדין הביא בית המשפט בחשבון כי מתקיים הליך נוסף נגד הנאשם בבית המשפט המחוזי בבאר שבע שעניינו עבירות מין שביצע הנאשם בתקופה המאוחרת לתקופת ביצוע העבירות בקטינים. בית המשפט ציין את עובדות כתב האישום שבהן הודה הנאשם, וסבר שהן מלמדות על דפוס התנהגותו שלפיו הוא מתקרב אל הקטין ומשפחתו, רוכש את אמונם, ואז מבצע בקטין עבירות מין חמורות. בית המשפט סבר כי יש בכך ללמד על המסוכנות הרבה הנשקפת מהנאשם, וקבע כי הנאשם "מהווה סיכון של ממש לציבור הקטינים ולציבור בכללותו" וכי "יהיה זה מסע ארוך עבורו להפחית ממסוכנות זו". לזכותו של הנאשם נזקפו הודאתו בביצוע מעשים מגונים בשני הקטינים, והחרטה שהביע על מעשיו. כן התחשב בכך שמתחילת ההליך הנאשם ביקש להשתלב בטיפול ייעודי לעברייני מין.

בית המשפט ציין כי לאור מסוכנותו של הנאשם, ולאור טיב העבירות וחומרתן, על גזר הדין לייחס משקל בכורה לשיקולי ההרתעה, הן הרתעת הנאשם מביצוע עבירות מין נוספות בעתיד והן הרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות דומות. לאור דברים אלו, הטיל בית המשפט על הנאשם עונש של 15 שנות מאסר בפועל (לצד מאסרים מותנים) וחייב אותו בתשלום פיצוי כולל לקטינים, בסך של 258 אלף שקלים.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי לוי

___________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות