מי ניסה למנוע מהמשטרה להגיע לאירוע ירי בצפון?

ראש צוות פשעים וחקירות בתחנת משטרה בצפון הורשע בביה"ד למשמעת בהתנהגות שאינה הולמת לאחר שמנע מהכוחות לטפל באירוע ירי על בית אחיו
אייל חן |
ניידת משטרה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חוקים אחרים לשוטר וחוקים אחרים לאזרח.

שוטר ששירת כראש צוות פשעים וחקירות בתחנת משטרה בצפון, כנראה הבין שהמשטרה לא יכולה לעזור, כאשר ירו על בית אחיו הסמוך לביתו והוא סירב בתוקף לשתף פעולה ומנע מהשוטרים לטפל באירוע.

מעבר לכך, טרם הגעת המשטרה, העביר אקדח בו ירה לבן משפחה וכן אסף תרמילים כדי שלא יגיעו למשטרה.

באחרונה נידון השוטר שבעברו חמש עבירות משמעת, בבית הדין למשמעת של המשטרה, לנזיפה חמורה לאחר שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ואי מילוי הוראה.

מעניין היה לדעת, אם אזרח היה פועל כך, מה היה דינו.

הכל החל כאשר פתחו אלמונים רעולי פנים באש לעבר ביתו של אחיו של השוטר ומספר קליעים פגעו בבית.

בתגובה, השוטר יצא מביתו וירה באמצעות האקדח המשטרתי מספר כדורים לעבר הדמות שזיהה כי ביצעה את הירי.

גם אחיו של הנאשם, יצא מהבית וירה לעבר החשודים שירו לכיוון ביתם.

לאחר סיום הירי וזמן קצר לפני הגעת ניידת המשטרה הראשונה למקום, יצא גם האח מהבית וירה מאקדחו מספר קליעים לאוויר.

בהמשך, השוטר ביצע סריקות באזור, ואסף תרמילים של קליעים ומסרם לבן משפחה שיעלים אותם וכן העביר את האקדח בו ירה לבן משפחה.

כאשר הגיעו הניידות חלק החלו בסריקות ובכניסה לשטח החניה של הבית, הבחינו השוטרים בהתקהלות של משפחת השוטר ושכנים שהגיעו לבית בעקבות הירי וצעקו שהם לא רוצים טיפול המשטרתי, בעוד השוטרים ניסו לדבר איתם. בהמשך הגיע גם השוטר למקום וצעק לעבר השוטרים, כי הם לא מעוניינים בטיפול משטרתי ושיצאו מהבית שלו.

"פגיעה בתדמית המשטרה"

מכאן זה רק הלך והסתבך: השוטרים עזבו את המקום עד להגעת קצין והשוטר שהינו כאמור, ראש צוות פשעים וחקירות, חסם את דרכו של הקצין בגופו ומנע ממנו לבצע את עבודתו – לזהות את זירת האירוע ולנסות לאסוף ממצאים מהזירה.

בהמשך הגיעו שוטרים שחלקם הכירו את אותו שוטר וביקשו ממנו לצפות במצלמות האבטחה ולהעתיק אותם, ולמרות זאת הוא סרב לאפשר לצפות במצלמות, ואמר לו שלא יאפשר להם לעשות כן ללא צו בית משפט, זאת למרות שידע שאין להם צורך בצו היות ומדובר בחשד לעבירת מסוג פשע.

עוד התברר, כי מעיון ברישומו המשמעתי של הנאשם עובר, כחוט השני, שבדילמה בין מחויבות הנאשם לארגון, לבין מחויבותו למשפחתו, בחר הנאשם, פעם אחר פעם במחויבותו למשפחתו.

רישומו המשמעתי כלל 5 רישומים פעמיים בגין עבירה של אי מילוי הוראה ושלוש פעמים בגין התנהגות שאינה הולמת שוטר, באחת מהם גם בנוגע להתנהגות העולה כדי התערבות פסולה והפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם, במסגרת מאבקי בחירות.

למרות זאת, הרכב בית הדין למשמעת, החליט להתחשב בשוטר ושם הסתפקו בעונש של נזיפה חמורה וקנס בסך 1,500 שקלים שישולם בשלושה תשלומים אך ציינו כי מעשיו של השוטר פגעו פגיעה חמורה בתדמית המשטרה ובאמון הציבור בה.

"הציבור מצפה משוטר שיתנהג ויתנהל על פי ערכי הארגון בכל שעות היממה, לא רק במהלך עבודתו, אלא בכל שעה נתונה", נכתב בגזר הדין.

עוד נכתב: "במעשיו באירוע הנ"ל כשל הנאשם כשל חמור שיש בו אף פגיעה חמורה בתדמית המשטרה שכן מעשיו בזירת האירוע, ומעשיו כלפי השוטרים נעשו גם כאשר נכחו במקום אזרחים ושכנים נוספים. מצופה היה מהנאשם, כאיש משטרה שאמון על אכיפת חוק, שיתנהג על פי נורמות התנהגות גבוהות במיוחד".


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות