9.5 שנות מאסר לרופא המרדים אסף קרפל שהורשע בניסיון רצח

קרפל, ששימש כרופא בביה"ח שיבא הורשע כי בשל חיבתו לאחת העובדות, ניסה לגרום למותו של בן זוגה באמצעות הזרקת חומר מרדים, שוקר חשמלי וסכין
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד, הרכב הנשיאה רות לורך, והשופטים דבורה עטר ועמי קובו, גזר אתמול (יום א') את דינו של אסף קרפל, רופא מרדים אשר הורשע כי ניסה לרצוח, באמצעות הזרקת חומר מסוכן את בן זוגה של אישה עמה חפץ להיות בקשר רומנטי והטיל עליו עונש של 9 וחצי שנות מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, הנאשם אסף קרפל, אשר שימש כרופא מרדים בבית החולים שיבא, הכיר את בת זוגו של המתלונן במקום עבודתו, במשך תקופה ממושכת נהג לעקוב אחריה, להמתין ליד רכבה, לקנות לה מתנות ולשלוח לה הודעות בדבר אהבתו אליה. בהמשך לכך, גמלה בליבו החלטה לגרום למותו של המתלונן. בחודש יולי 21, בשעת ערב, כאשר ידע כי בת הזוג עובדת בבית החולים, הגיע לדירת בני הזוג כאשר הוא מצויד בשני מזרקים ובהם חומר שבכוחו להמית אדם, בשוקר חשמלי וסכין רפואית, כשהסווה את זהותו באמצעות מסכת סקי, כפפות וסרבל על בגדיו.

לאחר שהמתין בחדר המדרגות במשך מספר שעות, נכנס לבית בשעה 2:30 בלילה, והתנפל על המתלונן בעת שישן במיטתו. הנאשם חנק אותו באמצעות ידיו, הפעיל על גופו את השוקר החשמלי וניסה להזריק לו את החומר מהמזרקים. המתלונן התעורר משנתו ונאבק בנאשם, עד שהמזרקים נפלו מידיו ואחד מהם ננעץ במזרון. המתלונן הצליח להשתלט על הנאשם ודרש ממנו לעזוב את הדירה. למתלונן נגרמו חבלות קלות בלבד.

"פגיעה בקדושת חיי אדם"

המתלונן העיד בבית המשפט על אודות הנזקים הרגשיים והכלכליים שנגרמו לו בעקבות מעשיו של הנאשם. אימו של הנאשם וחבריו משירותו הצבאי וממקום עבודתו העידו על תפקודו הנורמטיבי של הנאשם לאורך השנים. המדינה עתרה להטיל על הנאשם עונש של 10 שנות מאסר בפועל וזאת בהתאם להסדר הטיעון בין הצדדים, וההגנה עתרה לעונש של 6 שנות מאסר.

בית המשפט עמד על חומרת העבירה ובפגיעה בערך העליון של קדושת חיי אדם, שלמות גופו והביטחון האישי ובפרט בביתו של אדם, ועל כך שלמרות שהנאשם שניהל אורח חיים נורמטיבי ועל פניו אינו מאופיין בדפוסים עברייניים, ביצע מעשה קיצוני מתוך כוונה להביא למותו של אדם, וזאת בשל רצונו לקיים קשר רומנטי עם בת זוגו של המתלונן. בהתאם לכך, בית המשפט החמיר בעונשו של הנאשם, וגזר עליו עונש קרוב לרף העליון של הסדר הטיעון –9 וחצי שנות מאסר בפועל.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות לורך

________________________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות