מטענים מהשמיים – סוכלה התארגנות לפגיעה באמצעות רחפן מתאבד

במשטרה מסמנים "עליית מדרגה" במאבקים בין ארגוני פשיעה: לפי כתב האישום שהוגש למחוזי בת"א, תושבי כפר קאסם ביקשו לפגוע ביריבים מיפו ע"י רחפנים מתאבדים
גילי סיוון-כהן |
רחפן, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

שלב חדש במאבקים בין ארגוני הפשע, רחפנים מתאבדים. לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד שמונה תושבי כפר קאסם ותל אביב, זאת לאחר שקשרו קשר על מנת להטיס רחפנים הנושאים מטעני חבלה ולהטיל אותם מהשמיים ברחובות יפו. "תיק זה", כתבו נציגי המדינה לבית המשפט, "משקף עליית מדרגה בעולם הפשע, שימוש עברייני בטכנולוגיה חדשנית של הפעלה מטען מרחוק באמצעות רחפן, עלול היה להפוך את הרחוב הישראלי לשדה קרב של פצועים והרוגים. סיכול הפעלת המטען אינו מפחית במאום ממסוכנותם של המשיבים שלא נרתעו מלחולל פיגוע דמים בעיר יפו ופעילותם נפסקה אך בשל נסיבות חיצוניות ובזכות ערנותה ונחישותה של המשטרה".

מכתב האישום עלה כי חלק מהנאשמים קשר לחבול חבלה חמורה באדם שזהותו אינה ידועה באמצעות מטען חבלה. על מנת להוציא את תוכניתם לפעול במהלך דצמבר האחרון נפגשו בשעות הלילה אבו גבאר ועומר סרסור בביתו של נאדי שבחזקתם רחפן עם מטען חבלה. בסביבות השעה 2:00 בלילה, נשאו אבו גבאר ועומר סרסור את הרחפן לרחוב שדרות ירושלים, אך ההפעלה סוכלה על ידי המשטרה.

"עליית מדרגה בעולם הפשע"

סמוך לאחר האירוע, כך מתואר בכתב האישום, קשרו חלק מהנאשמים קשר לחבול חבלה חמורה באדם שזהותו אינה ידועה באמצעות מטען חבלה. לאור האמור נפגשו הנאשמים בביתו של נאדי שבאמתחתם בין היתר שתי ערכות של רחפנים, לבנת חבלה צה"לית ושני טלפונים סלולאריים אשר הוסבו לשמש כמערכת הפעלה במטען חבלה.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד המעורבים בכתב האישום. במסגרת בקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי יש סכנה בשחרורם של הנאשמים לציבור הרחב. "יודגש", כך נכתב לבית המשפט, "כי העבירות המיוחסות למשיבים בוצעו סמוך לבנייני מגורים ובשעה בה שוהים אנשים ברחוב. בדרך נס הנחת המטען לא הביאה לפגיעה בנפש. נסיבות אלו בכללותן, מלמדות על הסיכון ופוטנציאל הנזק הקטלני הנשקף ממעשיהם של המשיבים, על תעוזה עבריינית בלתי רגילה, וזילות בלתי נתפסת כלפי הערך של חיי אדם".

"תיק זה", נכתב עוד, "משקף עליית מדרגה בעולם הפשע, שימוש עברייני בטכנולוגיה חדשנית של הפעלה מטען מרחוק באמצעות רחפן, עלול היה להפוך את הרחוב הישראלי לשדה קרב של פצועים והרוגים. סיכול הפעלת המטען אינו מפחית במאום ממסוכנותם של המשיבים שלא נרתעו מלחולל פיגוע דמים בעיר יפו ופעילותם נפסקה אך בשל נסיבות חיצוניות ובזכות ערנותה ונחישותה של המשטרה".

__________________________________

עו"ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות