אישום נגד מלהק ריאליטי: 'שידל צעירות לשלוח לו צילומי עירום'

עומר שפרינגר, העובד בתעשיית הבידור, נאשם כי עשה שימוש בתפקידו כדי לפתות 19 מתלוננות לשלוח לו תיעוד חושפני שלהן תוך מצג שווא כי ילהק אותן לתוכניות טלוויזיה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, מלהק הריאליטי הצעיר עומר שפרינגר, הלך צעד אחד יותר מדי ודרש מבנות לשלוח לו תמונות עירום בתואנה כי הוא זקוק לכך לצורך ליהוקן להפקות טלוויזיוניות. בפרקליטות מייחסים לו בשל כך עבירות של מעשים מגונים, כשלשיטתם הוא הציג בפני 19 צעירות מצגי שווא שגרמו להן לשלוח לו תמונות וסרטונים חושפניים.

מכתב האישום עלה כי בתקופה הרלבנטית עבד שפרינגר כמלהק בתעשיית הבידור, דבר שאיפשר לו להציג מצגי שווא שונים. לאור האמור פנה שפרינגר ל-19 נשים שונות אשר איתן יש לו היכרות מוקדמת וטען בפניהן בכזב כי הוא מלהק ל-3 פרויקטים רווחיים מאוד: פרויקט של צילום למותג בגדי ים חדש, סדנת ציור עירום ולפרויקט של לצורך צילומן לתיק עבודות. במסגרת אותם מצגי שווא, טען שפרינגר בפני המתלוננות כי לצורך בחינת התאמתן המקצועית לפרויקטים המוצעים, הוא נדרש להעביר מספר תמונות שלהן בהלבשה תחתונה או בגד ים, וכן תמונות עירום מלא או חלקי.

כדי לחזק את מצגי השווא, כך מתואר בכתב האישום, טען בפניהן בין היתר כי הוא מוחק את התמונות מיד לאחר קבלתן והעברתן לגורמים האחראים וכי הוא בעצמו השתתף בפרויקט העירום והעיד על חוויה טובה "ומשוגעת" והוסיף ושלח תצלומים של ציורי עירום – תוך שטען בכזב כי אלו ציורים שלו מפרויקט העירום.

"פגיעה קשה במתלוננות"

כמו כן, נטען עוד, יצר שפרינגר כתובת מייל פיקטיבית והנחה את המתלוננות לשלוח לשם את התמונות המבוקשות, תוך שטען בפניהן, בכזב, כי מדובר בכתובת המייל הישירה של הציירת או הצלמת. באופן זה הצליח שפרינגר לגרום למתלוננות לצלם את עצמן תמונות וסרטונים חושפניים, כשהן לבושות בבגדי ים, בהלבשה תחתונה, או כשהן מצולמות בעירום חלקי ואף בעירום מלא ולשלוח לו.

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים של שפרינגר. בבקשת המעצר צוין כי "מסוכנותו של המשיב נלמדת ממעשיו כפי שתוארו בכתב האישום. המשיב ביצע את המעשים לאורך תקופה ארוכה, תוך ניצול האמון שהמתלוננות נתנו בו כאדם וכבעל מקצוע בתחום הבידור, רימה אותן וגרם להן לחשוף את עצמן בפניו, ולהעביר לו תמונות וסרטונים אינטימיים, הכל כדי לספק את צרכיו המיניים".

עוד הוסיפה הפרקליטות בבקשה כי "קריאת התלונות מלמדת על הפגיעה הקשה שנגרמה למתלוננות לאחר שגילו שנפלו קורבן למעשה מרמה מידי המשיב. מחומר הראיות עולה כי מעשיו של המשיב, הופסקו אך ורק בשל פעולתן של שתי מתלוננות, אשר התעמתו עמו, וחשפו את מעשיו".

___________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות