500 אישורי ניהול תקין שניתנו לעמותות בוטלו – לא עמדו בחוק

משרד המשפטים מגביר את האכיפה כלפי עמותות שאינן עומדות בהוראות החוק. בשבוע שעבר ביטלה רשמת העמותות את אישורן של עמותות שלא הגישו דיווחים שנתיים כנדרש
גילי סיוון-כהן |
משרד המשפטים לביהמ"ש: למנוע את שביתת הפרקליטים
משרד המשפטים, צילום: פלאש 90

רשמת העמותות במשרד המשפטים ממשיכה בהגברת פעולות האכיפה – 500 אישורי ניהול תקין שניתנו לעמותות בוטלו בשל אי עמידה בהוראות החוק, מדובר בעמותות שאינן מגישות דיווחים שנתיים ומפרות את הוראות חוק העמותות.

ביום חמישי האחרון, בוטלו כ-500 אישורי ניהול תקין לשנת 2023 לעמותות שקיבלו אישור ניהול תקין לשנתיים (2022-2023) ולא עמדו בחובתן, כנדרש בחוק, ולא הגישו את הדיווחים השנתיים.

עמותות נדרשות לכנס אסיפה כללית לאישור דוחותיהן הכספיים והמילוליים בכל שנה, וכן נדרשות להגיש ליחידת רשם העמותות מדי שנה דיווחים על פעילותן בשנה שחלפה ועל התנהלותן הכספית. דיווחים אלה מאפשרים ליחידת רשם העמותות והחל"צ לפקח על פעילות העמותה ולבחון את עמידתן בהוראות החוק והנחיות רשמת העמותות, לוודא כי העמותה מקדמת את מטרותיה וכי לא מבוצעת חלוקת רווחים אסורה.

בנוסף, דיווחים אלה מתפרסמים לציבור, מיידית וללא תשלום, באתר גיידסטאר פרסום זה מקיים את העיקרון לפיו עמותות ותאגידים אחרים ללא כוונת רווח, נדרשים לרמת שקיפות גבוהה, בין בשל הישענותם על תרומות פרטיות ותקציבים ציבוריים ובין בשל העניין הציבורי הכללי בפעילות תאגידים מסוג זה. עמותות פעילות שאינן מדווחות, פוגעות בשקיפות מידע על אודות פעילותן לציבור כולו וליחידת רשם העמותות, ובכך פוגעות ביכולת לפקח עליהן.

רון קובי הפסיד בתביעת דיבה נגד קודמו בתפקיד ראש העיר

עוד בחדשות: שני ראשי עיריית טבריה לשעבר יוסף בן דוד ורון קובי, נפגשו בבית המשפט בצפת, שם תבע בן דוד את קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק נגדו, שהוא מושחת ומבצע עבירות פליליות, השופטת, רביע ג'באלי, לא קיבלה את טענתו של קובי לתום הלב או הבעת דעה על איש ציבור וקבעה בפסק דין חלקי, כי 37 מהפרסומים הינם מהווים לשון הרע ובקרוב היא תדון בשאלת הנזק לבן דוד.

התובע, יוסף בן דוד, ראש עיריית טבריה לשעבר, כיהן במועדי הפרסומים בפייסבוק נשוא התביעה בתפקיד ראש העיר, תבע את רון קובי, שבאותה תקופה היה מועמד מתחרה לתפקיד ראש העיר טבריה ולאחר מכן, נבחר לראשות העיר והחליף את התובע בתפקיד ראש העיר ובהמשך, כהונתו הופסקה. קובי הציג את עצמו כקול האופוזיציה המרכזי בעיר טבריה, פעיל חברתי, העומד בראש קבוצת הפייסבוק "מרימים את טבריה מהקרשים" והתביעה הוגשה בגין עשרות פרסומים אשר פורסמו כאמור ב"פייסבוק", רובם בין השנים 2016-2017 .

________________________________________________

עו"ד עדן חג'ג'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות