לאחר ההסגרה – כתב אישום נגד שי אביטל

נגד סוכן הדוגמניות הוגשו 26 תלונות של נשים שטענו כי נפלו קורבן למעשיו, אך כתב האישום שתגיש הפרקליטות מתבסס על 2 תלונות בלבד
רונן לוי |
שי אביטל בהארכת מעצרו בשבוע שעבר. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הבוקר (יום ב') צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל בגין עבירות מין בשתי מתלוננות, אחת מהן קטינה בעת ביצוע העבירה, לאחר שנמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין.

במשטרה אומרים כי החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת, אך כדי להגיש להתקדם בתיק ולהגיש כתב אישום באותן תלונות, יצטרכו במשטרה לבקש אישור מהרשויות בהולנד.

אביטל, שנמלט מישראל ביולי 2021 נעצר באמסטרדם לפני כמה חודשים ובחודש שעבר הוסגר לישראל, מאז הוא שוהה במעצר, לאחר שבית המשפט האריך את מעצרו.

אביטל נחקר מאז הסגרתו לפני כשבועיים, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים.

כזכור, אביטל עזב את ישראל ב-23 ביולי 2021 בסמוך לפרסום הפרשה בתקשורת.

במסגרת החקירה שנפתחה מספר ימים מאוחר יותר הוגשו 26 תלונות, ונגבו עדויות מ-86 עדים נוספים.

בקשת הסגרה

בשלב מסוים, היחידה החוקרת יצרה קשר עם החשוד באמצעות עורכי דינו ומשפחתו ונמסר לו כי הוא דרוש לחקירה בישראל.

לאחר שהתברר כי אין בכוונת החשוד להגיע לישראל, כלל התיקים הועברו לעיון הפרקליטות לצורך איתור תיקים בהם ניתן לבסס מבחינה ראייתית כתב אישום, גם ללא חקירת החשוד.

מניתוח התיקים עלה כי קיימים שני תיקים עם תשתית ראייתית להגשת כתב אישום גם ללא חקירת החשוד, ושניתן לבסס עליהם צו מעצר בינלאומי (Red Notice) ובקשת הסגרה לישראל.

כזכור במהלך אוגוסט הוא אותר בהולנד ונעצר לבקשת משטרת ישראל באמסטרדם באותו החודש.

שני תיקי החקירה עליהם התבססה בקשת ההסגרה נוגעים לשני אירועים בהם, על פי החשד, ביצע החשוד עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו-2020, אחת מהן קטינה בת 16 בעת ביצוע העבירה.

לאחר מיצוי החקירה בשני התיקים הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות